سید جواد حسینی خبر داد:

رشد ۱۰۰ درصدی مراکز مشکلات ویژه یادگیری در دو سال اخیر از ۴۰۰ مرکز به ۸۱۰ مرکز

بجنورد (پانا) - در اولین جلسه شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان‌شمالی که با حضور مدیرکل و اعضای این شورا برگزار شد، از رشد بیش از ۱۰۰ درصدی مراکز مشکلات ویژه یادگیری در دو سال اخیر از ۴۰۰ مرکز به ۸۱۰ مرکز خبر داده شد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۱۰۰ درصدی مراکز مشکلات ویژه یادگیری در دو سال اخیر از ۴۰۰ مرکز به ۸۱۰ مرکز

سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت های نوآورانه آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی گفت: اولین مرکز پیش دبستانی نوآموزان کم توان ذهنی و مدرن‌ترین سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی در استان خراسان شمالی به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: راه اندازی اتاق آکوستیک سنجش، ۴ باشگاه پیشکسوتان، نمایشگاه دائمی محصولات دانش آموزان استثنایی، سامانه جامعه آموزش مجازی و استودیوی زبان اشاره از جمله اقدامات ارزنده آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی است که جای تقدیر دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی گفت: در سال جاری، با وجود شرایط کرونایی پوشش برنامه سنجش، به بالای ۹۹ درصد رسید که رکوردی بی نظیر در این زمینه ثبت شد.

وی افزود: ۱۰۰‌ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان استان خراسان شمالی در برنامه سنجش شرکت کرده اند و این استان رتبه اول در سنجش نوآموزان پیش دبستانی را نیز دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه با بیان اینکه استان خراسان شمالی ۱۰ مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی دارد که ۱۵ میلیون تومان اعتبار به هر مرکز از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اختصاص خواهد یافت‌، گفت: اعتبارات خاص آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سال گذشته به ۶ میلیارد تومان در سال جاری افزایش خواهد یافت.

وی افزود: هوشمندسازی ۲۰ کلاس درس آموزش و پرورش استثنایی، پرداخت ۶۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی، پیگیری تخصیص اعتبارات ۱۰۰‌ درصدی ۷ مدرسه استثنایی در حال ساخت، پیگیری ساخت ۸ سالن ورزشی ۲۰۰ مترمربعی درون مدرسه ای با کمک خیرین از جمله تعهدات سال جاری آموزش و پرورش استثنایی ‌به استان خراسان شمالی است.

حسینی در ادامه نشست به بیان فلسفه ایجاد شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی در استان ها و مناطق پرداخت و گفت: ماموریت های آموزش و پرورش استثنایی با ساختار موجود در سطح استان ها، شهرستان ها و مناطق انطباق ندارد و این خلأ باید به نحوی مرتفع شود.

وی در پایان با بیان اینکه سال گذشته سه بسته تحولی مدرسه انطباقی، مداخلات به هنگام طلایی و توسعه مشارکت ها در آموزش و پرورش استثنایی برای تحقق سند تحول بنیادین تدوین و اجرایی شد، گفت: ۹۳ درصد برنامه های این بسته های تحولی تاسیسی و نوآورانه بود و در آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی ۱۰۰ درصد برنامه این بسته های تحولی محقق شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار