باقری در نشست خبری با اصحاب رسانه:

قرارگاه جهادی فعالیت‌های قرآن راه‌اندازی خواهد شد

فرایند داوری هفتمین دوره مسابقات دانش‌آموزان جهان اسلام دی‌ماه برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات برنامه هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز در مدارس سراسر کشور که از ۲۰ آذرماه آغاز شده و تا ۲۶ آذرماه ادامه دارد، پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۳۸۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
قرارگاه جهادی فعالیت‌های قرآن راه‌اندازی خواهد شد

میکائیل باقری در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه هفته قرآن پیشینه حدود ۴۰ ساله دارد و هفته آخر آذرماه در مدارس برگزار می‌شود اظهار کرد: این هفته برای انعکاس فعالیت‌های ارزشمند قرآنی خواهد بود و فرصتی است تا زحمات همکاران را در سطح جامعه منعکس کنیم.

وی افزود: در این هفته از مقام نخبگان تقدیر می‌کنیم چراکه در طول سال تحصیلی فعالیت موثر داشته‌اند و اولین روز هفته قرآن متناسب با این امر نامگذاری شده است.

جزئیات برگزاری فعالیت‌های قرآنی در مدارس

باقری با اشاره به اینکه امسال چهلمین دوره مسابقات قرآن برگزار می‌شود ادامه داد: امسال مسابقات با ۹ رشته در ۱۵ سطح برگزار خواهد شد؛ روحیه تحول خواهی و تحول‌آفرینی اداره کل را بازنگری می‌کنیم تا فعالیت‌ها موثر شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در این بازنگری به دنبال این هستیم که اولویت ماموریت خود را تعیین کنیم و در ادامه روش اجرای ماموریت را دریابیم چراکه باید براساس نیاز و تغییر ذائقه دانش‌آموزان باشد.

وی افزود: باید از دید دانش‌آموز این ماموریت را بازنگری کنیم. در یک اقدام در ۳ گام فراخوانی دادیم تا این امر میسر شود.

وی اعلام کرد: همزمان با شیوع کرونا قرارگاه مجازی و کانال‌های ۱۷ گانه را برای پر کردن این خلا ایجاد کردیم اما اکنون با بارگشایی مدارس تغییر رویکرد داده ایم تا مخاطبان را در مدارس اولویت دهیم.

باقری با تاکید بر فعالیت‌های جهادی و انقلابی به عنوان فرمایش مقام معظم رهبری گفت: در نظر داریم قرارگاه جهادی را برای پیشبرد اهداف قرارگاه مجازی راه اندازی کنیم این قرارگاه با اولویت مناطق محروم است که نیروهایی نیز این فعالیت را پیش خواهند برد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره تعدد و تکثر فعالیت‌های پرورشی در مدارس بیان کرد: درصدد هستیم فعالیت‌ها را کم کنیم و مدیریت اجرای این فعالیت‌ها را به مدارس و اولیای مدرسه بسپاریم.

اپلیکیشن جامع فعالیت‌های قرآنی راه‌اندازی می‌شود

وی ادامه داد: طرح مدیریت اقتضایی فعالیت‌های قرآن را خواهیم داشت تا مدیران مدارس از بین فعالیت‌ها ماموریتی را محقق کنند. همچنین اپلیکیشن جامع فعالیت‌های قرآنی نیز راه اندازی می‌شود.

باقری گفت: جشنواره مفلحون روز ۲۴ آذرماه در بوشهر برگزار می‌شود که شناسایی مدارس موفق در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را دنبال می‌کند. در حال برگزاری هفتمین دوره مسابقات دانش ‌آموزان جهان اسلام هستیم که فرایند داوری این مسابقات در دهه اول دی ماه برگزار می‌شود.

نقش‌آفرینی دانش‌آموزان نخبه قرآنی در نماز جمعه

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد چهارمین دوره توانمندسازی داوران نیز درحال برگزاری است در طول این هفته از خیرین دارالقرآن ساز و نمازخانه ساز تقدیر می‌کنیم. ۳۲ هزار هیات مذهبی در این هفته فعالیت‌های مذهبی دارند، در این هفته همچنین دانش‌آموزان نخبه حوزه قرآن در تریبون نماز جمعه نقش آفرینی خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوال پانا در راستای میزان بازخورد اداره کل قرآن از فعالیت‌های این حوزه در دوران کرونا، حضور اولیا در فعالیت‌های مجازی قرآن را مغتنم دانست و افزود: انتقال فعالیت‌های قرآنی از مدرسه به منزل برای ما ارزشمند است.

باقری اضافه کرد: با تعطیلی فعالیت‌های حضوری مدارس با راه اندازی پویش‌ها فعالیت اولیا بسیار مشهود بود امیدواریم این فعالیت‌ها منجر به انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن شده باشد.

وی همچنین از برگزاری پیش اجلاسیه‌هایی خبر داد که برای اجلاس قرآن در بهمن ماه خواهد بود.

بازمهندسی فعالیت‌های قرآنی براساس نیاز دانش‌آموزان

رضا بهشتی معاون امور اقامه نماز نیز در ادامه این نشست گفت: برنامه‌های اقامه نماز براساس بیانیه گام دوم و اسناد بالادستی اجرا خواهد شد.

وی افزود: بازمهندسی فعالیت‌ها براساس نیاز دانش‌آموزان خواهد بود که ساختار این ماموریت برعهده شورای ترویج فرهنگ قرآن است. همچنین هیات‌های اندیشه ورزی داریم که فعالیت‌ها را براساس چارچوبی تدوین می‌کنند.

بهشتی ادامه داد: بحث توانمندسازی مورد تاکید ماست تا فعالیت‌ها یکپارچه شود.

تاکید بر تربیت تمام ساحتی

علی مهدوی خواه معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز نیز بیان کرد: تاکید مدیرکل قرآن بر تربیت تمام ساحتی است لذا تمام فعالیت‌ها را براین مبنا جلو می‌بریم.

وی افزود: مسابقات گروه‌های همخوانی و مدیحه سرایی در دی ماه به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود. همچنین سیاست ما تقویت مراکز دارالقرآن برای توسعه فعالیت‌های قرآنی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار