راهیان نور، سازنده افکار و معنویت دانش‌آموزان است

تبریز (پانا) - آخرین وضعیت اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی برای راهیان نور بررسی شد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
راهیان نور، سازنده افکار و معنویت دانش‌آموزان است

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای مرکزی برگزاری راهیان نور این استان، ضمن امیدواری برای آغاز دوباره کاروان های راهیان نور با پروتکل های بهداشتی گفت: دشمنان از گذشته در سعی و تلاش بوده اند تا از هر عرصه که می‌توانند به جمهوری اسلامی ضربه بزنند و امروز علاوه بر فشار حداکثری و تحریم ها، به شدت به عرصه فرهنگی به ویژه در سنین نوجوانی متمرکز شده اند.

سرهنگ الیاس گل محمدزاده افزود: ما باید در مقابل این ابزارها و تحریف های فکری و فرهنگی ایستادگی کرده و نگذاریم هشت سال دفاع غیورمندان سرزمین در برابر بعثی ها از یادها رفته یا تحریف شود. این موضوع نیازمند یادآوری آن دلاوری ها و روایت های جذاب دفاع مقدس است که راه حل آن کاروان های راهیان نور است. این کاروان ها تاثیر بسزایی بر فرهنگ و تاریخ ما دارد و باعث شده تا دانش آموزان بیش از این با شهیدان و روایت های آنان آشنا شوند.

همچنین در این جلسه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی اظهار کرد: در طی این سال ها عزیزانمان در سپاه عاشورا همیشه دغدغه مند این عرصه بوده اند و در کنار آموزش و پرورش به تربیت جوان مومن انقلابی کمک کرده اند. ما در دوران بیماری کرونا در سال گذشته نیز از اهمیت راهیان نور غافل نبودیم و تمام تلاشمان را انجام دادیم تا هر اندازه که می توانیم در راهیان نور مجازی محتوا و روایت های دفاع مقدس را به گوش دانش آموزان برسانیم.

طاهر علمی افزود: ما باید معنویت و اخلاق درست را که در شهیدان مان مشهود بود به دانش آموزان انتقال دهیم. البته که خود دانش آموزان بسیار مشتاق به برگزاری حضوری و حضور در مناطق جنگی هستند و ما نیز همینگونه هستیم. اما باید به طور بسیار ویژه و با دقت تمام به برگزاری این کاروان فکر کنیم، زیرا این بحث از اهمیت بالایی برخوردار است و در این شرایط کرونایی موضوعی غیر از سلامت عزیزان دانش آموز مد نظر ما نیست و یک اشتباه کوچک تبعات بسیاری خواهد داشت و در نتیجه با دقت تمام باید به این مباحث رسیدگی کنیم. البته باید این موضوع را هم به اطلاع برسانم که عزیزانی که دو دز واکسن خود را تزریق کرده باشند، امکان حضور در راهیان نور را خواهند داشت.

وی در آخر اظهار کرد: در رویکرد جدید راهیان نور باید به صورت ترکیبی همچون مدارس انجام شود تا عزیزانی که موقعیت حضور در کاروان را ندارند از محتوای این کاروان محروم نباشند و آنان هم شنوای روایت ها و بینای رشادت های شهیدان باشند.

در ادامه این جلسه رییس سازمان بسیج دانش آموزی اظهار کرد: با توجه به اینکه راهیان نور ابتکار انقلاب اسلامی در حفظ و پاسداشت هویت ملی ارزش ها و میراث فرهنگی است که به مثابه یک فناوری نوین با استخراج گنجینه عظیم دفاع مقدس توانسته است به یکی از پر مخاطب ترین و حساس ترین عرصه های تاثیرگذاری در فرهنگ عمومی کشور تبدیل شود.

فرشباف افزود: تلاش ما این است که دانش آموزان این کشور با تاریخ، ارزش ها، فرهنگ دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، مفاهیم والای جهاد در راه خدا، ایستادگی و مقاومت در برابر سلطه جهانی آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار