معاون وزیر:

۲۰ عنوان محتوای آموزشی برای دوره پیش‌دبستانی تهیه شده است

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تهیه و تایید ۲۰ عنوان محتوای آموزشی برای دوره پیش از دبستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
۲۰ عنوان محتوای آموزشی برای دوره پیش‌دبستانی تهیه شده است

به گزارش ایسنا، حسن ملکی درباره روند تولید محتوای دوره پیش از دبستان اظهار کرد: این کار اکنون در دست انجام است. کمیته‌ای را در سازمان تحت عنوان «کمیته تدوین محتوای آموزشی دوره پیش دبستان» تشکیل دادیم که هم دوره پیش دبستان و هم مهدکودک‌ها را دربرمی‌گیرد.

وی افزود: البته برای مهدکودک‌ها تهیه محتوا با محوریت آموزش خانواده بوده و در دوره پیش دبستان که به پایه اول ابتدایی نزدیک‌تر می‌شود بُعد آموزشی محتوا پررنگ‌تر شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اعلام فراخوانی به استان‌ها برای ارسال محتواهای تولید شده در این حوزه اظهار کرد: درخواست کردیم استان‌های مختلف که در سال‌های گذشته برنامه و محتوایی تولید کرده‌اند، آنها را برای ما ارسال کنند که در کمیته مذکور، اعتباریابی و ارزشیابی شد و تعداد ۲۰ عنوان از میان برنامه‌های درسی که استان‌ها تولید کرده بودند انتخاب و در برخی تغییراتی ایجاد کردیم.

ملکی ادامه داد: به این ترتیب آن محتواها به بسته‌های تربیت و یادگیری مناسبت‌تری تبدیل شدند که به استان‌ها ارسال شدند که اکنون در مراکز استفاده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه‌هایی برای نظارت بر ارائه محتوای ارسالی داریم اظهار کرد: کارشناسان ما برای نظارت به استان‌ها سفر و از مراکز بازدید می‌کنند تا ببینند ۲۰ عنوانی که انتخاب و ارسال کرده‌ایم چه وضعیتی دارند و چگونه تدریس می‌شوند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تاکید بر اینکه بنای تولید متمرکز محتوای پیش از دبستان نداریم گفت: در تلاشیم به تنوعی از محتواهای آموزشی برسیم که با نظارت سازمان تهیه شده باشد. در واقع ما استانداردها را تولید می‌کنیم و بر اساس آن گروه‌ها و استان‌ها تولید محتوا می‌کنند که در اینجا ارزیابی می‌شود. ممکن است چندین محتوای تایید شده داشته باشیم و به مراکز اعلام کنیم که از هرکدام مایل بودند استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار