ملکی خبر داد

تدوین بسته‌های تربیت و یادگیری متناسب با نیاز پایه‌های مختلف تحصیلی

به‌کارگیری فیلم‌های آموزشی در برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری یکی از اهداف مهم جشنواره فیلم رشد است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره فعالیت این سازمان پیرامون تدوین بسته‌های تربیت یادگیری سخن گفت و به اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی رشد اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تدوین بسته‌های تربیت و یادگیری متناسب با نیاز پایه‌های مختلف تحصیلی

حسن ملکی در نشست خبری پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد با بیان اینکه این جشنواره یک رویداد بی نظیر علمی، فرهنگی، هنری و تربیتی در داخل کشور است اظهار کرد: جشنواره فیلم رشد منحصر به این است که امروز پنجاه و یک ساله شده و این جشنواره بعد از چند سال از یک حکمت بزرگسالی و کهنسالی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با شعار آینه در تصویر کار خود را آغاز کرده است درباره اهداف برگزاری این جشنواره افزود: ایجاد زمینه مناسب برای رشد استعداد فیلمسازان حرفه ای و غیرحرفه ای، تبادل فرهنگی و هنری بین کشورهای دنیا و ایران، ارتقای جایگاه فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی در سطح کشور، تشویق هنرمندان برجسته ایران و سایر کشورها به تهیه فیلم، آگاهی از تحولات علمی و تربیتی کشورهای جهان، توسعه فرهنگی به کارگیری فیلم‌های آموزشی در برنامه ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

ملکی عنوان کرد: گروه‌‌های شرکت کننده در این جشنواره فیلم سازان حرفه ای، نیمه حرفه ای و غیرحرفه ای شامل معلمان، دانشجومعلمان و دانش‌آموزان دوره متوسطه هستند. انواع آثار واصله به دبیرخانه جشنواره ۵ مورد است؛ داستانی کوتاه، داستانی بلند، مستند کوتاه، مستند بلند و پویانمایی.

معاون وزیر اضافه کرد: مهم ترین بعد خبری این جشنواره این است که تعداد فیلم‌های خارجی دریافت شده هزار و ۹۸۰ اثر و تعداد فیلم‌های ایران دریافت شده هزار و ۱۷۵ اثر است که در مجموع ۳ هزار و ۱۵۵ اثر فیلم جمع آوری شده است تعداد کشورهای خارجی شرکت کننده ۱۰۵ کشور است که ۶ کشور خارجی هندوستان، امریکا، ایتالیا، ترکیه، روسیه و اسپانیا آثار زیادی ارسال کردند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: بیشترین آثار از کشورهای اسلامی ترکیه، مصر، بنگلادش، پاکستان، اندونزی، قزاقستان، مراکش، ازبکستان، مالزی، لبنان و افغانستان بوده است.از بین ۱۵ کشور که با ایران مرز مشترک دارند ۱۲ کشور با ارسال فیلم در ۵۱ امین جشنواره فیلم رشد که بیشترین تعداد آثار ارسالی داشتند ترکیه و روسیه و کمترین تعداد بحرین و عربستان بوده است.

ملکی اعلام کرد ۱۴ کشور عربی برای شرکت در این جشنواره فیلم ارسال کردند که بیشترین آثار از کشور مصر و کمترین آثار از بحرین، عربستان، یمن و فلسطین بوده است. ۵۳۰ دانشجوی خارجی برای جشنواره رشد فیلم ارسال و ۶ گروه ۳ نفره از اساتید عرصه فیلم و سینما آثار را داوری کرده اند.

وی غنی سازی محتواهای آموزشی را از جمله اهداف مهم این جشنواره دانست و گفت: برای نصب رمزینه‌های سریع پاسخ در کتب درسی از فراورده‌های جشنواره فیلم رشد استفاده می‌شود. استفاده از تکنولوژی‌های آموزشی، کاربردی کردن محتواهای آموزشی، تقویت بعد هنری و زیباشناسی کتب درسی از جمله اهداف دیگر برگزاری این جشنواره است.

معاون وزیر خبر داد بسته‌های تربیت و یادگیری در سازمان براساس اسناد بنیادین آموزش و پرورش درحال تدوین است که متناسب با نیازهای هر دوره تحصیلی خواهد بود.

گفتنی است اختتامیه این جشنواره جمعه هفته آینده در سینما فلسطین برگزار می‌شود. در این مراسم تندیسی از سوی رئیس سازمان پژوهش به خانواده شهید لندی اهدا خواهد شد.

در این نشست از پوستر پنجاه و یکمین جشنواره فیلم رشد نیز رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار