به‌روزرسانی آگاهی اولیا برای استفاده از شیوه‌ها و فناوری‌های نوین؛ با آموزش خانواده امکان‌پذیر است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه3 در نشست هم‌اندیشی مدرسان آموزش خانواده ضمن اشاره به اهمیت مشورت و همفکری در میان مدرسان آموزش خانواده، بر تاثیرداشتن آموزش های به روز، صحیح و اطلاعات مکفی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
به‌روزرسانی آگاهی اولیا برای استفاده از شیوه‌ها و فناوری‌های نوین؛ با آموزش خانواده امکان‌پذیر است

جلسه هم اندیشی مدرسان آموزش خانواده با حضور محمدرضا صفری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، ابراهیم محمدی؛ مسئول ارزیابی و عملکرد، مینا رحیمی؛ کارشناس مسئول انجمن اولیا و مربیان، زهرا کرمی؛ کارشناس انجمن اولیا و مربیان، راضیه حسینی؛ مدیر مرکز مشاوره خانواده و مریم قربانی؛ کارشناس آسیب های اجتماعی و مدرسان این حوزه در سالن برهان برگزار شد.

صفری، مدیر آموزش و پرورش منطقه 3 اظهار کرد: ایجاد فضای مشورت و همفکری در بین مدرسان آموزش خانواده، تاثیر بسزایی در تربیت دانش آموزان دارد که این مهم، مستلزم داشتن آموزش به روز، صحیح و اطلاعات مکفی در زمینه های تربیتی و سرنوشت ساز آنان است. استفاده از شیوه ها و فناوری های نوین، با توجه به شرایط کرونا و نظر به عدم وجود تعامل دانش آموزان با جامعه و همسالان خود، به سبب مجازی بودن کلاس های درس در طی دو سال اخیر، نیازمند به روزرسانی سطح آگاهی اولیا است.

در ادامه رحیمی، کارشناس مسئول انجمن اولیا و مربیان بیان کرد: والدین در ایفای صحیح وظایف تربیتی شان نیاز به شناختی فراتر از تجربه زندگی روزمره خود دارند که این شناخت می بایست مبتنی بر اصول علمی تعلیم و تربیت باشد، بنابراین این جلسه با هدف ارتقای سطح آگاهی و دانش تربیتی اولیای دانش آموزان از طریق برنامه های آموزش خانواده جهت اجرا تشکیل شده است.
وی افزود: همچنین در این خصوص تمهیداتی انجام شده که اهم آن تشکیل کارگروه آموزش خانواده در سطح منطقه، به منظور برگزاری دوره های آموزش خانواده، تهیه و تکمیل بانک اطلاعات مدرسین آموزش خانواده، برگزاری دوره های دانش افزایی ویژه مدرسان، نظارت بر برنامه های آموزش خانواده، نیازسنجی از مدارس در خصوص موضوعات آموزش خانواده است.

سپس حسینی، مسئول مرکز مشاوره خانواده بیان کرد: با توجه به مشکلات تربیتی ایجاد شده در شرایط کنونی بیماری کرونا و وابستگی جامعه به فضای مجازی، افزایش سطح آگاهی اولیا به صورت هدفمند و هدایت شده از اهداف این مرکز است. همچنین فراهم کردن بستری برای حضور فعال مدرسان آموزش خانواده در مدارس که به تبع آن داشتن جامعه ای سالم، با نشاط و به دور از آسیب های اجتماعی را در پی خواهد داشت الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار