مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در جامعه باید از مدارس آغاز شود

قزوین(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت پژوهش، موتور محرکه توسعه کشور است و باید برای نهادینه کردن فرهنگ آن در جامعه از مدارس آغاز کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در جامعه باید از مدارس آغاز شود

حسنعلی اصغری روز شنبه در مراسم زنگ پژوهش که در پژوهش سرای دانش آموزی قزوین برگزار شد، افزود: زیرساخت پژوهش بیش از هرجای دیگر باید ابتدا در مدارس فراهم شود تا با تربیت نیروهای مستعد و خلاق از اتلاف منابع و انجام کارهای تکراری پرهیز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: پژوهش، موتور محرکه توسعه کشور است و باید برای نهادینه کردن فرهنگ آن در جامعه از مدارس آغاز کرد.

وی اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رویکرد پژوهش محور و تحقیقی از الزامات جدی است و کم توجهی به این اصل مهم، آموزش و پرورش را از رسالت خود دور می کند.

اصغری افزود: بر اساس سند تحول بنیادین باید با ایجاد فرصت‌های لازم برای پژوهش، یادگیری مستمر علمی و اختصاص اعتبارات لازم شرایط را برای فعالیت‌های پژوهشی معلمان و دانش آموزان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه برای حل مسائل امروز و آینده جامعه، داشتن دانش پایه لازم و ضروری است، تصریح کرد: جامعه‌ای توانایی حل مساله را دارد که این ظرفیت و توانمندی در آن به وجود آمده باشد و از پژوهش به نحو مطلوب برای حل مشکلات جامعه استفاده شود.

این مسئول با بیان اینکه نظام نوین آموزشی بدون توجه به پژوهش در مسیر پیشرفت و توسعه قرار نمی گیرد، تاکید کرد: نظام نوین آموزشی بدون توجه به پژوهش و ترویج خلاقیت در مدارس نمی‌تواند کارآمد باشد زیرا مسیر توسعه کشور صرفاً از درگاه پژوهش می‌گذرد.

اصغری یادآور شد: باید به آموزش و پرورش خلاق و تفکر محور روی آورد چون گسترش فرهنگ پژوهش و پرسشگری یک شعار اساسی در آموزش و پرورش بوده و تربیت دانش آموزان پژوهشگر و جستجوگر مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: نگاه تحولگرایانه برای هر سازمانی یک ضرورت است که شروع آن باید از حوزه تحقیق و پژوهش باشد.

در ادامه این مراسم لیلا کبیری و محسن محمودی به نمایندگی از طرف معلمان پژوهشگر و مهشید کشتکار و رامتین قاسم پور از طرف دانش آموزان استان قزوین ضمن ارائه توضیحاتی از طرح پژوهشی خود، در خصوص اهمیت و ضرورت تحقیق و پژوهش صحبت کردند.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار