جوانه زدن شکوفه‌های مهربانی در قلب‌ها

شهرکرد(پانا) - هفته نیکوکاری (از چهاردهم تا بیست و یکم اسفندماه) به منظور جذب کمکها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند برگزار می شود که جمع آوری و توزیع آن توسط کمیته امداد صورت می گیرد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
جوانه زدن شکوفه‌های مهربانی در قلب‌ها

جشن نیکوکاری صرف نظر از هدایایی که طی آن جمع آوری می شود به لحاظ معنوی ، اجتماعی و فرهنگی دارای کارکرد های ویژه ای است که از جمله آنها می توان به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد. نوع دوستی و کمک به همنوع از دیدگاه آیین الهی و جهانی اسلام امری ذاتی و فطری است. در واقع خداوند متعال تمایل به کمک کردن به همنوعان را به صورت یک شناخت در قلب هر بشری الهام کرده است . بدین مفهوم که عمل نیکوکاری به صورت نور الهی در قلب و سرشت انسان وجود دارد.

با همین منظور و با هدف پرورش روحیه احسان در دانش آموزان هفته نیکوکاری هرساله در مدارس کشور نیز برگزار می‌شود که امسال با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس این موضوع در شبکه شاد ارائه و بارگذاری می‌شود تا دانش آموزان بتوانند از این طریق کمک های خود را به دست نیازمندان برسانند.

نکته حائز اهمیت آن است که امسال با شیوع کرونا و ضربه های زیادی که این بیماری به چرخه اقتصاد وارد کرده؛ همدلی و مهربانی اهمیتی دوچندان پیدا کرده است .

شایان ذکر است که دبیرستان نمونه دولتی پژوهش نیز با جمع آوری کمکها از سوی دانش آموزان در این کار خیر سهمی کوچک داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار