معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان هشدار داد:

نگران بیماری‌های غیرواگیر در دوران پساکرونا هستیم

زنجان (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت با توجه به کاهش فعالیت‌های بدنی و به تعویق انداختن درمان، نباید در دوران کرونا از بیماری‌های غیرواگیرغافل شد، چرا که در پساکرونا، نگرانی‌های زیادی ایجاد می کند.

کد مطلب: ۱۲۳۳۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نگران بیماری‌های غیرواگیر در دوران پساکرونا هستیم

محمدرضا صائینی امروز سوم آذر ماه در نشست خبری که در سالن همایش های بین المللی روزبه برگزار شد، در رابطه با نقش رسانه ها در دوران کرونا و شیوع آن اظهار کرد: رسانه‌ها، همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی زنجان بودند که در افزایش آگاهی و سطح معلومات مردم نسبت به بیماری کرونا و مقابله با آن نقش مهمی را ایفا کردند.

وی با بیان اینکه در مناطق شهری و روستایی خدمات زیادی ارائه شده است، گفت: گام‌های خوبی در زمینه ارائه خدمات پزشک خانواده روستایی برداشته شده و ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش کامل پزشکی قرار دارند و همچنین به ازای هر ۱۵ هزار نفر یک نفر دندانپزشک در روستاها بدون سقف، خدمت ارائه می کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین در رابطه با حوزه جمعیت گفت: متاسفانه رشد جمعیت با افت شدیدی روبه رو است و نیاز است برنامه های بزرگی در مواجهه با این معضل طرح ریزی و اجرا شود.

صائینی با اشاره به اینکه زنجان مرکز تامین و توزیع واکسن شمال‌غرب کشور بوده و روزهای پرکاری را برای توزیع عادلانه واکسن به دانشگاه‌های زیرمجموعه خود سپری کرده است، افزود: پوشش واکسیناسیون بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۸۹ درصد، نوبت دوم ۸۲.۷۳ درصد و واکسیناسیون کامل ۷۲.۵ درصد بوده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه نباید از بیماری‌های غیرواگیر مانند قلبی - عروقی، سرطان و ... غفلت کنیم، تصریح کرد: همچنان اولین علت مرگ افراد، بیماری قلبی - عروقی، حوادث و سرطان‌ها بوده که بیماری کرونا نیز به آن افزوده شده است.

گفتنی است با توجه به کاهش فعالیت‌های بدنی، به تعویق انداختن درمان و ... نگرانی شدیدی در خصوص بیماری‌های غیرواگیر ایجاد کرده است، زیرا آینده و حوزه بهداشت و درمان را به شدت تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزا در ماه‌جاری، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها امکان افزایش تعداد مبتلایان به آنفلوانزا در استان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار