دانشجویان داوطلب در ایام کرونا یاریگر و همراه نیروهای بهداشت و درمان بودند

زنجان (پانا) -نشست خبری ویدئو کنفرانس حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اصحاب رسانه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
دانشجویان داوطلب در ایام کرونا یاریگر و همراه  نیروهای بهداشت و درمان بودند

مجید صادقی مدیر فرهنگی دانشگاه، در این نشست در خصوص اهم فعالیت‌های حوزه‌ فرهنگی هنری دانشگاه علوم پزشکی در ایام کرونا گفت: « برای ارائه خدمات داوطلبانه و استفاده از ظرفیت دانشجویان، با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها فراخوانی برای استفاده از ظرفیت دانشجویان بومی استان و دانشجویان بومی در حال تحصیل در سایر استانها صورت گرفت. دانشجویان پس ازجذب در چهار هسته‌ آموزشی، تهیه و تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی، هسته‌ علمی و هسته‌ فعالیت‌های داوطلبانه دسته بندی شدند.»

صادقی در خصوص فعالیت های میدانی دانشجویان عنوان کرد: « دانشجویان در حوزه های مختلف بهداشت و درمان در مرکز زنجان و دیگر شهرستانها فعالیت داشته‌ و با حضور در کنار نیروهای بهداشتی فعالیت‌های میدانی خود را اجرا کردند.»

وی در ادامه گفت: « در بخش آموزشی دانشجویان با تهیه‌ پوستر؛ آموزش میدانی نانوایان را بر عهده داشتند که به صورت حضوری به تمام نانوایی ‌های سطح شهر مراجعه و آموزش‌های لازم را ارائه کردند. همکاری در بخش غربالگری افراد از طریق سامانه‌ 4030، نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی و نظارت بر بهداشت و آموزش کارکنان جایگاه‌های سوخت از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط دانشجویان بود. همچنین در شهرستان ایجرود دانشجویان در ایجاد نقاهتگاه 120 تخت خوابی حضور فعال داشتند. »

مهرداد شاهی دبیر پویش ملی دانشجویی مبارزه با کرونا در ادامه جلسه گفت: « از اولین روزهای شیوع کرونا در استان هسته‌های مختلف دانشجویی ایجاد و شروع به فعالیت کردند. هسته‌ آموزشی با عضوگیری بیش از 6 هزار نفر اطلاعاتی را در اختیار عموم مردم قرار داد تا با این اطلاعات افراد بتوانند به صورت خود مراقبتی از ابتلا به کرونا پیشگیری نمایند.»

وی در خصوص فعالیت هسته‌ علمی تصریح کرد: «در هسته‌ علمی همه‌ دانشجویان فعال بودند و با استخراج آخرین مقالات علمی و قرار دادن آنها در اختیار اساتید و کادر درمان سعی در ارائه راهکار برای درمان بهینه‌ این بیماری داشتند. علاوه بر آن دانشجویان این هسته با تولید محتوی آموزشی، اینفوگرافیک، کلیپ و مسابقات فرهنگی از طریق سایت خبری مفدا آموزش‌های لازم را ارائه نمودند.»

شاهی در خصوص هسته‌ تولید افزود: «این دانشجویان داوطبین فعالیت در بخش درمان و خدمات بودند و در کنار هسته‌ آموزشی با هدف تولید مواد ضد عفونی و شیمیایی و تولید ماسک فعالیت کردند. در ادامه با اعلام نیاز بیمارستان موسوی به شیت؛ این هسته با یک مدل ابداعی 500 عدد شیت تولید و در اختیار بیمارستان آیت‌الله موسوی قرار داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار