معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

در شرایط مدیریت بیماری کرونا هستیم، اما هنوز کنترل نشده است

زنجان (پانا) - جلسه ویدئو کنفرانس علیرضا آرمانی کیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان و اسکندری رئیس دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اصحاب رسانه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
در شرایط مدیریت بیماری کرونا هستیم، اما هنوز کنترل نشده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکى در این نشست گفت: «با توجه به اینکه تاکنون به مرحله‌ی کنترل بیماری دست نیافته‌ایم، در شرایط مدیریت بیماری هستیم، اما قرنطینه در سطح استان به صورت گام به گام برداشته می‌شود تا تجمع بیماران را نداشته باشیم. در صورتی که مراجعه‌ بیماران به بیمارستان به صورت تصاعدی باشد، قطعا رسیدگی به بیماران و انجام مراحل درمان با مشکلاتی همراه خواهد بود. در گام اول کسبه کم خطر اجازه فعالیت پیدا کرده‌اند تا اینکه در مراحل بعدی کسبه پر تجمع، مدارس و دانشگاه‌ها در اولویت باشند.»

آرمانی‌کیان در خصوص ظرفیت‌های موجود دانشگاه اضافه کرد: « در حال حاضر از تمام ظرفیت نیروهای موجود استفاده شده است. نیروهای شاغل پرستاران حرفه‌ای هستند و در صورت وخامت اوضاع و نیاز به نیروهای بیشتر از نیروهای کمک پرستار غیر حرفه‌ای نیز استفاده خواهد شد. در حال حاضر تعدادی از این نیروها فراخوان شده و در نقاهتگاه‌ها همکاری دارند.»

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در خصوص جذب پرستاران جدید تصریح کرد: «تعداد پرستاران استان به ازای هر تخت 8 دهم درصد است که در مقایسه با 1/1 کشور کمتر بوده و حداقل به استخدام حضور 200 پرستار نیاز دارد.

با توجه به هدف‌گذاری وزارت‌خانه برای 4 سال آینده که 1/7 نفر پرستار برای هر تخت پیش‌بینی شده است حداقل به استخدام 700 پرستار نیاز داریم تا نیروی مورد نیاز استان تامین شود که در شرایط کنونی امکان‌پذیر نیست. کمبود پرستار باعث می‌شود در بعضی بیمارستانها خصوصا در مناطق، مسئولیت 15 تخت به جای 4 تخت، به یک پرستار سپرده شود که این شرایط باعث گله و ناراحتی بیماران بستری می‌شود. در حال حاضر در سطح استان 100 پرستار به طور موقت فعالیت می‌کنند که امیدواریم با جذب آنها بخشی از کمبود نیرو جبران شود.»

آرمانی‌کیان در خصوص تعداد بیماران فوتی از ویروس کرونا گفت:«آمار فوتی‌ها با توجه به افراد بستری منتشر می‌شود که ظاهرا زیاد به نظر می‌رسد، در صورتی که تعداد کل مبتلایان استان در نظر گرفته شوند که تاکنون 2598 مورد بوده است، تعداد بیماران فوتی استان 3 درصد بیشتر نیستند.»

آرمانی کیان درخصوص تعداد پرستارانی که تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند افزود: « تاکنون 50 نفر از پرستاران به کرونا مبتلا شده‌اند و در حال حاضر 2 نفر بستری هستند.»

وی به مردم توصیه کرد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی به روند نزولی بیماری کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار