اجرای طرح مهارت‌آموزی دوره متوسطه اول در ورامین

ورامین(پانا)‌ - اجرای آزمایشی طرح3 ساله مهارت‌آموزی با مشارکت بیش از 8 هزار دانش‌آموز پایه هفتم و هشتم برای سال دوم در منطقه آموزش و پرورش ورامین اجرا شد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح مهارت‌آموزی دوره متوسطه اول در ورامین

محمدرضا احمد‌وند، رئیس دوره اول متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور در ورامین به بررسی محدودیت‌ها و نقاط قوت اجرایی طرح مهارت آموزی پرداخت.

ویدر جمع مجریان این طرح گفت: ورامین به عنوان شهرستان منتخب برای اجرای طرح مهارت‌آموزی در کشور در نظر گرفته شده است. اجرای آزمایشی این طرح سه ساله است و امسال در دومین سال اجرای آن هستیم و نزدیک به 8 هزار دانش‌آموز پایه هفتم و هشتم آموزش و پرورش ورامین مشمول طرح مهارت‌آموزی هستند.

احمدوند همچنین متذکر شد: نتایج حاصل از اجرای 3 ساله این طرح پس از بررسی‌های لازم و رفع نقایص به تمام کشور تسری خواهد یافت.

رئیس اداره دوره اول متوسطه اداره کل شهرستانهای استان تهران هدف از اجرای این طرح را آشنایی دانش‌آموزان با یک مهارت دلخواه دانست و گفت: تحقق شعار هر دانش‌آموز، یک مهارت در راستای اهداف اشتغال‌زایی و خودباوری برای دانش‌آموزان است.

فریبا مرادی کارشناس مسئول دوره اول متوسطه آموزش و پرورش ورامین اجرای این طرح را در راستای عملیاتی کردن راهکار 6-1 از فصل ششم سند تحول بنیادین مبنی بر گسترش و تنوع دادن به حرف و مهارت های مورد نیاز جامعه و تعلیم متناسب و برنامه‌ریزی شده آن در همه دوره‌های تحصیلی و برای همه دانش‌آموزان دانست و در تصریح اجرای این طرح گفت: در طرح مهارت‌آموزی پودمان‌های درس کار و فناوری شامل کارباچوب، خوراک و پوشاک، پرورش گیاهان و نقشه کشی و همچنین پودمان‌های درس فرهنگ و هنر شامل عکاسی، خوشنویسی، سفال و گلیم بافی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار