برگزاری دوره آموزشی و تخصصی متقاضیان راه‌اندازی مدرسه آموزش از راه دور

تهران (پانا) - دوره آموزشی و تخصصی متقاضیان راه‌اندازی مدرسه آموزش از راه دور با حضور روسای ادارات، حراست، مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، آموزش دوره دوم متوسطه نظری و کارشناس آموزش اداره فنی حرفه‌ای و کار و دانش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی و تخصصی متقاضیان راه‌اندازی مدرسه آموزش از راه دور

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران؛ اکبر قنبری رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی هدف از تشکیل این دوره آموزشی را ایجاد زیر ساخت‌ها توسط موسسین و تبیین رویکرد و نگرش بهره گیری از سامانه‌های الکترونیکی و فضای مجازی جهت ارائه محتوای آموزشی، تدریس، آموزش و ارائه فعالیت‌های یاددهی و یادگیری ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و لازم‌التعلیم که شرایط تحصیل در مدارس روزانه را ندارند، بیان کرد.

وی تصریح کرد: محدودیت زمانی و مکانی از جمله مشکلات خاص دانش‌آموزان بزرگسال و یا بازمانده از تحصیل است و مدیران و موسسان مدارس از راه دور می‌توانند با بهره‌گیری از زیرساخت‌های الکترونیکی و سامانه‌های lms مورد تایید با هماهنگی مراجع ذی صلاح این نقیصه را جبران کنند.

در ادامه رضا روستایی رئیس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز به تشریح قوانین و آیین نامه‌های مربوط به مدارس آموزش از راه دور و بزرگسالان نسبت به رعایت قوانین و مقررات مربوطه در راستای پیشگیری از آسیب‌ها، تخلفات و چالش‌های احتمالی پرداخت.

در ادامه محمد رضا اطهری رئیس اداره آموزش متوسطه دوره دوم آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از دیگر مدرسین این طرح با بیان اینکه کیفیت نظام تعلیم و تربیت از کیفیت معلمان و مدیران فراتر نخواهد رفت بر ضرورت توجه به آموزش‌های مجازی در زیست بوم جدید در راستای بهبود کیفیت و جذب و نگه‌داشت دانش‌آموزان در مدارس آموزش از راه دور تأکید کرد.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی به جای برنامه‌سوزی، عنوان کرد: تسلط به آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اسناد بالادستی موجب کاهش آسیب‌ها، تخلفات و چالش‌هایبعدی شده و کیفیت آموزش در مدارس آموزش از راه دور را بالا خواهد برد.

سپس مرتضی سرلک کارشناس اداره فنی، حرفه‌ای و کار و دانش آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص نحوه آموزش به صورت مجازی آفلاین و آنلاین و همچنین ضرورت استفاده از زیرساخت‌های آموزش غیر حضوری و الکترونیکی با توجه به رشد سریع و روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات مطالبی را به صورت تخصصی و عملی به حاضرین ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار