برگزاری نخستین همایش ملی تربیت در زیست‌بوم جدید

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از برگزاری نخستین همایش ملی تربیت در زیست‌بوم جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین همایش ملی تربیت در زیست‌بوم جدید

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سیدمجتبی هاشمی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اعلام این خبر افزود: نخستین همایش ملی "تربیت در زیست بوم جدید" با هدف واکاوی نیازها و جلب مشارکت کارکنان، اولیا و دانش‌آموزان به منظور سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اثربخش تربیتی در زیست بوم جدید، از سوی اداره کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با مشارکت دانشگاه شهید رجایی برگزار می‌شود.

وی نیازها و انتظارات تربیتی، جهانی شدن و تربیت دانش‌آموز، آینده پژوهی تربیت، شیوه‌های نقش آفرینی مؤثر تربیتی در مدرسه، فرصت‌ها و تهدیدهای تربیتی در فضای مجازی و برنامه‌ریزی تربیتی در زیست بوم جدید را از محورهای اصلی همایش برشمرد.

هاشمی خاطرنشان کرد، بی‌شک این همایش فرصت مناسبی برای طرح پژوهش‌های ارزنده به منظور تغییر نگرش تربیتی در فضای مجازی، تربیت چند ساحتی، برنامه‌ریزی تربیتی و سایر مواردی خواهد بود که می‌تواند در طرح واره‌های زندگی نوین اجتماعی دانش‌آموزان نقش موثری ایفا کند.

وی گفت: با توجه به اهمیت این همایش و ضرورت مشارکت صاحب نظران مراکز علمی و پژوهشی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و مدارس، امید آن داریم که با اطلاع رسانی به موقع و دقیق همکاران استان‌ها و مناطق تابعه، مجموعه ارزشمندی از مقالات فاخر و علمی، منطبق با محورها و ریزمحورهای فراخوان مربوطه، گردآوری کرده و ضمن نمایه مقالات در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و سیلیویکا (CIVILCA) و چاپ مجموعه آثار، شاهد تحول اساسی در سیاست‌گذاری و برنامه ریزی‌های امور تربیتی براساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم و گامی ارزشمند در راستای تعالی تربیت دانش‌آموزان متناسب با زیست بوم جدید برداریم.

شایان ذکر است بازه زمانی ارسال مقالات، از بیستم آبان ماه لغایت بیست و پنجم دی ماه و مراسم اختتامیه همایش، در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی:https://ncene.sru.ac.ir

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار