علی رمضانی:

پویش ایران سرسبز یک فعالیت تربیتی برای اجرا در تمام مدارس است

تهران (پانا) - نشست تخصصی پویش ایران سرسبز؛ هر ایرانی یک درخت صبح امروز در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی با حضور مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی و نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
پویش ایران سرسبز یک فعالیت تربیتی برای اجرا در تمام مدارس است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی در این نشست گفت: این فعالیت باید یک جریان باشند و این فعالیتی اجتماعی است و دانش‌آموزان باید در آن شور و نشاط لازم را احساس کند.

رمضانی افزود: درهفته درختکاری ما می‌توانیم اردوهای یک روزه درختکاری با هماهنگی های لازم برگزار کنیم و همه کانون های فرهنگی تربیتی و تشکل های دانش آموزی با یکدیگر در این امر همکاری لازم را داشته باشند و سیاست‌های کلان مشخص شود و همه ظرفیت‌ها باید در اختیار تشکل ها قرار بگیرد.

وی ادامه داد: تشکل‌های دانش‌آموزی در کارهای اوقات فراغت نشان داده اند که می توانند الگوی مناسبی طراحی و اجرا کنند. در پایان فعالیت پویش ایران و سرسبز می‌توانیم جشنواره‌ای را برگزار کنیم که از آموزه ها و فعالیت های دانش آموزان استفاده لازم را داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی خاطرنشان کرد: حتماً باید از افراد ساعی و کوشا در این پویش تقدیر و تشکر شود و کانال هایی برای قرار دادن محتوا در شبکه شاد ایجاد و از افرادی که بیشترین محتوا و باکیفیت‌ترین محتواها را تولید می‌کنند قدردانی شود. پیام این پویش همدلی و همکاری تشکل ها باید باشد.

رمضانی با اشاره به فعالیت های مقام معظم رهبری گفت: سال گذشته با وجود شرایط سخت کشور و شیوع کرونا معظم له امر درختکاری را همچنان با نشاط و شادابی انجام دادند و در پایان نیز توصیه های لازم را برای مردم ایراد فرمودند. این فعالیت دغدغه مقام معظم رهبری است و ایشان نگاه نگرانی نسبت به فضای سبز و جنگل ها دارند.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی با اشاره به کمبود ساعات پرورشی در بین ساعات رسمی مدارس گفت: ۸۵ درصد وقت دانش آموزان در اختیار ما نیست و باید با برنامه های اردویی و فرهنگی تربیتی از این فرصت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: درختکاری یک فعالیت تربیتی است و همه تشکل های دانش آموزی مدارس باید در آن دخیل باشند و دانش‌آموزان در این فعالیت در کنار یکدیگر قرار بگیرند و نباید دسته بندی و گروه بندی در این امر صورت بگیرد.

همچنین در این نشست هر یک از اعضا به بیان گزارش ها و نقطه نظرات خود پرداختند. پویش ایران سر سبز؛ هر ایرانی یک درخت با همکاری اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار