فرماندار اسلامشهر:

عدم توجه به مسائل اجتماعی، امنیت اجتماعی خانواده‏‌ها و شهروندان را به مخاطره خواهد انداخت

اسلامشهر (پانا) - فرماندار اسلامشهر عنوان کرد عدم توجه به مسائل اجتماعی، امنیت اجتماعی خانواده‏‌ها و شهروندان را به مخاطره خواهد انداخت.

کد مطلب: ۱۲۳۱۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
عدم توجه به مسائل اجتماعی، امنیت اجتماعی خانواده‏‌ها و شهروندان را به مخاطره خواهد انداخت

نخستین جلسه قرارگاه خدمات اجتماعی اسلامشهر به ریاست فرماندار شهرستان با دستور کار بررسی ساز و کارهای مرتبط و تبیین وظایف هر یک از دستگاه‏‌های اداری در این زمینه برگزار شد.

در این جلسه، مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر در سخنانی اظهار کرد: مسائل اجتماعی به دلیل پیچیدگی‏‌های زیادی که دارند همواره مورد توجه هستند. چرا که عدم توجه به این مسائل در وهله نخست امنیت اجتماعی خانواده‏‌ها و در وهله‏ بعدی، امنیت شهروندان را به مخاطره خواهد انداخت.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه خدمات اجتماعی در سطح استان تهران و شهرستان‌های تابعه بر اساس دستور استاندار تهران، به تشریح مختصات این قرارگاه و وظایف هر یک از دستگاه‏‌های اداری پرداخت.

مرسلپور افزود: هر یک از دستگاه‏‌ها در قالب یک کارگروه تخصصی‏ قرار گرفته و به رصد و احصاء مشکلات و آسیب‏‌های اجتماعی می‌پردازند و بر همین اساس، طرح‏‌های خود را جهت رفع مسائل، مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند تا نهایتا" در جلسات قرارگاه مورد تصویب قرار گیرد.

فرماندار اسلامشهر خاطرنشان کرد: چهار کارگروه تخصصی رصد و احصاء مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شهرستان، جمع‌آوری معتادان متجاهر، شناسایی سازمان‏‌ها، انجمن‌ها، جوانان و متقاضیان کمک به رفع معضلات اجتماعی و رصد سلامت اجتماعی به عنوان زیر مجموعه‌های قرارگاه خدمات اجتماعی با عضویت ادارات و دستگاه‌های ذیربط تشکیل خواهند شد.

وی بیان کرد: طرح نهایی اجرایی قرارگاه خدمات اجتماعی ظرف دو هفته آینده در سه ردیف کلی رصد مسائل، بیان کاستی‌ها و ارائه‏ پیشنهادات عملی و توفیقات پیش‌بینی‏ شده تهیه خواهد شد.

مرسلپور تصریح کرد: موضوعات کاربردی پژوهشی از طرف دبیرخانه قرارگاه به مراکز دانشگاهی شهرستان اعلام می‌شود تا در راستای اجرای پژوهش‌های کاربردی، که راه‌حل‌هایی جهت مرتفع کردن معضلات اجتماعی شهرستان ارائه می‌کنند، اقدام شود.

در بخش دیگری از این جلسه مسئولان ادارات و ارگان‌ها به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با قرارگاه خدمات اجتماعی اسلامشهر پرداختند و از آن جمله سولماز زارعی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر بود که در سخنان خود اظهار کرد: در آموزش و پرورش اسلامشهر طرح سامان را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، در واحدهای آموزشی با همکاری کمیته امداد، اداره بهزیستی، شبکه بهداشت، اورژانس اجتماعی و نیروی انتظامی و در قالب کلاس از نیمه دوم مهر 1400راه‌اندازی کردیم که مورد توجه مدیران مدارس، اولیا و دانش‌آموزان قرار گرفته است.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار