جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی شهرستان ایلام با حضور معاون آموزشی سازمان سوادآموزی

ایلام (پانا) - معاون آموزشی سازمان سوادآموزی در خصوص ریشه کنی بی‌سوادی گفت تلاش بر این است که در مقوله بی سوادی به صفر نسبی رسید و دستیابی به رقم بیش از ۹۸درصد، جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی را به ارمغان می‌آورد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی شهرستان ایلام با حضور معاون آموزشی سازمان سوادآموزی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ایلام، جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی شهرستان ایلام با حضور محمد خاکزاد، معاون آموزشی سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش، عابدین بازگیر، مدیرکل دوره های سوادآموزی سازمان سوادآموزی، حجت رشیدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام، جهانشاه احمدی، معاون سوادآموزی اداره کل، زهرا شاهمرادیان، رئیس اداره سوادآموزی شهرستان و سایر اعضا و مدعوین در محل دفتر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ایلام برگزار شد.

محمد خاکزاد، معاون آموزشی سازمان سواد آموزی در خصوص ریشه کنی بی‌سوادی گفت: ما در ریشه کنی بی‌سوادی به دنبال صفر نسبی هستیم و با رسیدن به مقدار بیش از ۹۸ درصد می توان جشن ریشه کنی بی‌سوادی را گرفت که با توجه به آمار موجود در شهرستان ایلام دور از دسترس نیست.

معاون آموزشی سازمان سواد آموزی بیان کرد: وجود افراد بی‌سواد در جامعه هم آسیب پذیر است و هم آسیب رسان، بنابراین لازم است تمام مجموعه در این خصوص کمک کنند و با هم افزایی کار را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانیم.

محمدخاکزاد جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی را مرکز فرماندهی بهبود کیفیت فعالیت های سوادآموزی خواند و ابراز کرد: جلسه بهبود کیفیت را محدود به کارهای کلیشەای نکنیم، بلکه مشکلات مجموعه سوادآموزی شهرستان را باید با همفکری و هم افزایی تصمیم گیری کرد.

عابدین بازگیر، مدیرکل دوره های سوادآموزی سازمان سوادآموزی نتیجه بازدید از حوزه سوادآموزی شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: استان ایلام در جذب سوادآموز جزو ٣ استان برتر کشور است.

عابدین بازگیر عنوان کرد: شهرستان ایلام می تواند با پتانسیل های موجود اولین مرکز استان در کشور باشد که مرحله اول سوادآموزی را به سرانجام رسانده است.

جهانشاه احمدی، معاون سوادآموزی اداره کل با اشاره به برگزاری یادواره ٣ هزار شهید استان ایلام یاد و خاطره ۷ شهید حوزه سوادآموزی استان را گرامی داشت.

وی ابراز کرد: به جد پیگیر پرداخت حقوق آموزش دهندگان و راهنمایان تعلیماتی هستیم.

احمدی در ادامه به بیان انتظارات حوزه معاونت سوادآموزی از اداره سوادآموزی شهرستان ایلام در راستای بهبود کیفیت آموزشی پرداخت. این موارد شامل نظارت دقیق کیفی بر کلاس های سوادآموزی از سوی ناظران سوادآموزی، نظارت بر عملکرد مراکز یادگیری محلی، تمهیدات مقدمات توانمندسازی آموزش دهندگان در دوره های سوادآموزی و ...است.

حجت رشیدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام به ارائه آمار دانش آموزان و سوادآموزان پرداخت و چالش های موجود در حوزه مدیریت آموزش و پرورش را بیان کرد.

وی افزود: ایلام مستقیم درگیر جنگ تحمیلی بوده و شهدا و جانبازان و اسرای زیادی تقدیم این انقلاب کرده و امیدواریم در همه زمینه ها مورد توجه مسئولان کشوری از جمله وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد، زیرا آموزش و پرورش زیربنای اساس توسعه و پیسرفت هر کشور است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام در ادامه از زحمات شبانه روزی پرسنل حوزه سوادآموزی و آموزش دهندگان تقدیر کرد و گفت: تشویق و فرهنگ سازی سوادآموزی و ریشه کنی بی سوادی نیازمند همکاری گسترده است.

زهرا شاهمرادیان، رئیس اداره سوادآموزی شهرستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره سوادآموزی شهرستان ایلام مطالبات این حوزه را بیان کرد.

تهیه خبر ؛ مهدی بالوی و ملیکا صالحی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار