ریشه کنی بیسوادی در لرستان باید در اولویت قرار گیرد

خرم‎آباد(پانا) - معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: ریشه کنی بیسوادی در این استان باید در اولویت برنامه سواد آموزی قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۷۱۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ریشه کنی بیسوادی در لرستان باید در اولویت قرار گیرد

به گزارش پانا، محمود ثمینی در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی در سالن جلسات استانداری لرستان بیان کرد: آمار موجود از بیسوادی در استان بیانگر این این است که باید انسداد مسیر بیسوادی در سطح استان با جدیت پیگیری شود و بیشترین سرمایه گذاری جهت ممانعت از بیسوادی افراد با کمک تمام نهادها انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه افراد لازم التعلیم باید در اوج نشاط و آمادگی تحصیلی تحت پوشش آموزش قرار گیرند، ادامه داد: خیران باید در این عرصه پشتیبان و همراه شوند چراکه بسیاری از بازماندگان تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند و یکی از عواملی که نتوانستند تحصیل کنند گرفتاریها و مشکلات خانواده است.

ثمینی عنوان کرد: با همکاری ثبت احوال افراد بازمانده از تحصیل باید شناسایی شوند و پدر و مادرها نیز حق ممانعت از تحصیل این افراد را ندارند در غیراینصورت تحت پیگیرد دستگاه قضایی قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه ورودی های بیسوادی در لرستان باید مسدود شود، ادامه داد: باید تمام توان به کار گرفته شود چراکه اگر ورودی بیسوادی مسدود شود افراد بیسوادی در جامعه باقی نخواهد ماند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: با برنامه ریزی و هدف گذاری باید بیسوادی در استان ریشه کنی شود و لازم التعلیم ها به موقع وارد سیستم آموزشی شوند و نهادهای حمایتی و دستگاه های مربوطه در این راستا باید اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور خیران در این حوزه بسیار ضروری است، تاکید کرد: ممکن است از افراد بازمانده از تحصیل مستعدین و افراد خلاقی باشند که به دلیل مشکلاتی در سطح خانواده از نعمت تحصیل محروم شده اند.

در این جلسه مصوب شد که تمام دستگاه های مرتبط در راستای انسداد بیسوادی با سوادی آموزی استان همکاری کنند و همچنین تمام افراد بیسواد جذب شده تحت آموزش قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار