پیگیری اجرای مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل از پیگیری اجرای مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری اجرای مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به اردبیل

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل در نشست مشترک استاندار اردبیل با معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در این جلسه که در محل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد، مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل و همچنین کمک به راه اندازی واحد‌های راکد و حل مشکلات واحد‌های تولیدی مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

وی افزود: اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل (۲) با پیش بینی هزینه کرد تا ۵۰۰ میلیارد ریال، با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در حال اجراست که ادامه اجرای آن نیاز به تزریق منابع ملی و استانی دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: تامین اعتبارات لازم از محل کمک‌های بلاعوض سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای تکمیل و بهره برداری از این مدول تا پایان سال جاری، از جمله دستاورد‌های این سفر بود.

اهلی ادامه داد: از جمله مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل، موضوع احداث پست برق برای توسعه شهرک صنعتی اردبیل (۲) بود که در این نشست توافق شد این موضوع با همکاری وزارت نیرو، استانداری اردبیل و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مورد اجرا قرار گیرد.

وی توسعه شهرک صنعتی اردبیل (۲) را با توجه به نزدیکی این شهرک به مرکز استان و همچنین با توجه به اینکه بیش از نیمی از مساحت کل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل مختص به این شهرک صنعتی است، بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: با توجه به اهمیت شهرک صنعتی اردبیل (۲)، توسعه آن مورد تاکید معاون وزیر صمت و استاندار اردبیل قرار گرفت و مقرر شد عملیات آماده سازی زیرساخت‌های توسعه آن با استفاده از منابع ملی و استانی هرچه سریع تر آغاز شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کمک به توسعه و اجرای زیرساخت‌ها در سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و همچنین برنامه ریزی برای بازفعال سازی واحد‌های راکد از طریق وزارت صمت را از دیگر موارد مطرح شده در این نشست برشمرد و افزود: در این جلسه توافق شد تا با استفاده از اعتبارات ملی و استانی، زیرساخت‌های مناسب در شهرک‌های صنعتی فراهم شود تا شاهد تداوم حضور سرمایه گذاران در استان اردبیل باشیم.

اهلی گفت: در تمام شهرهای این استان ناحیه و شهرک صنعتی ایجاد شده تا زنجیره تولید و اشتغال در تمام شهرها بصورت مساوی و متوازن شکل گیرد.

وی اظهار کرد: با تامین زمین و زیرساخت‌های لازم، مجموع مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از ۵۰ هکتار در سال ۱۳۷۳ به بیش از هزار و ۶۰۰ هکتار افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ادامه داد: هزار و ۴۰۰ هکتار از مساحت شهرک‌های صنعتی استان مربوط به شهرک‌های دولتی است که این مساحت ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی را شامل می‌شود.

اهلی گفت: در حدود ۲۰۰ هکتار از شهرک‌های صنعتی هم مربوط به هشت شهرک صنعتی غیردولتی است که از این حیث از افزایش فوق العاده ای برخوردار بوده چرا که چند سال پیش این استان دارای شهرک و یا ناحیه صنعتی خصوصی نبود و شهرک‌های غیردولتی در سال‌های اخیر ایجاد شدند.

وی ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در جای جای نقاط استان را زمینه‌ساز توسعه صنعت و ایجاد اشتغال در این مناطق دانست و افزود: با احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی جدید زمینه حضور سرمایه‌گذاران در سطح استان فراهم شده و برای تحقق این امر مهم باید توسعه شهرک‌های صنعتی در راس امور مسئولان استانی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بیان کرد: ۹۰ درصد اشتغال استان در حوزه صنایع کوچک و متوسط است و شرکت شهرک‌های صنعتی در تلاش است با ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری فعالان این عرصه را مورد حمایت جدی قرار دهد.

اهلی حمایت از سرمایه گذاری در شهرک‌ها را یادآور شد و گفت:برای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برنامه‌های حمایتی در چهار حوزه توسعه صنعتی و فناوری، توسعه بازار و امور بین‌الملل، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری و همچنین توسعه بنگاه‌ها و کارآفرینی واحدهای صنعتی ارائه می‌شود.

وی به فعال بودن کلینیک‌های کسب و کار، اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی همچنین کمک به بازاریابی صنایع کوچک و تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی اشاره کرد و گفت: از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک حداکثر ۳۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه به سرمایه‌گذاران صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در پایان یادآور شد: در جریان هشتمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت به استان اردبیل، مصوبات بسیار ارزشمندی برای توسعه و آبادانی شهرک‌های صنعتی به امضا رسیده است که یقیناً اجرای آن باعث رونق تولید و صنعت استان خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار