استاندار خراسان‌رضوی:

۱۳ آبان روز شکوه مقاومت در برابر استکبار است

مشهد( پانا )- استاندار خراسان‌رضوی روز ۱۳ آبان ماه را روز ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار دانست و گفت رابطه امام و امت یک رابطه اعتقادی و معنوی بود.

کد مطلب: ۱۲۲۸۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۳ آبان روز شکوه مقاومت در برابر استکبار است

یعقوبعلی نظری در مراسم گرامیداشت روز ۱۳ آبان که با حضور جمعی از دانش آموزان در محل سالن ورزشی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: استکبار جهانی بویژه آمریکا در همه سرزمین های ملت های دیگر، بویژه ملت های مسلمان با تسلط بر آن ها ثروت مردم را با گماردن حاکمان وابسته سال ها به یغما برده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ثروت های مادی و معنوی کشور ما هم بواسطه استقرار دولت های وابسته در این سرزمین بارها مورد هجوم استکبار قرار گرفته است.

وی گفت: امام از دل حوزه علمیه و با درک شرایط و با تکیه بر پایگاه مردمی به پا خواست و نهضت و انقلاب مردمی را در این کشور به منظور مقابله با دنیای استکبار و ظلم و ستم شروع کرد تا انقلاب متکی بر مردم معتقد مسیر خود را آغاز کند.

نظری گفت: امام را در 13 آبان 1343 با هدف دوری مردم از ایشان و نهایتا سرکوب شدن نهضت اسلامی تبعید کردند اما غافل از اینکه رابطه امت و امام یک ارتباط معنوی و اعتقادی است، بنابراین با ایجاد فاصله هدف آن ها محقق نمی شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در ادامه نهضت سال ۵۷ شاهد پیروزی نهایی و استقرار نظام اسلامی با سقوط طاغوت در این کشور بودیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: واقعه سیزدهم آبان ماه ۵۷ در دانشگاه تهران که منجر به شهادت مردم شد نیز در ادامه همان نهضت بود.

نظری عنوان کرد: نهضت ادامه داشت اما آمریکا با توجه به خوی شیطانی و استکباری خود دشمنی می‌کرد و همچنان در این کشور حضور داشت با فکر این که بتواند دوباره بر کشور تسلط پیدا کند، بنابراین سفارت آمریکا در کشورمان تبدیل به یک جاسوس خانه شده بود.

استاندار خراسان رضوی گفت: دانشجویان عزیز و انقلابی که بعدا دانشجویان پیرو خط امام نام گرفتند، در این روز لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و به توطئه علیه انقلاب اسلامی پایان دادند و در همین راستا امام این واقعه را انقلاب دوم تعبیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز روز استکبارستیزی است، بنابراین غلبه بر دنیای استکبار مخصوصا آمریکا، باید یک نقطه برجسته باشد.

خبرنگار: ملیکا اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار