معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر:

ترویج فرهنگ کتابخوانی از رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش است

بوشهر(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت برای تربیت نسلی پویا و خلاق باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تقویت شود.

کد مطلب: ۱۲۲۸۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ کتابخوانی از رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش است

علی موحدی، در نشست هم اندیشی هفته کتاب و کتابخوانی با تبریک فرارسیدن 13 آبان و روز دانش‌آموز اظهار کرد: مقام معظم رهبری نقش و جایگاه خطیری برای نوجوانان در گام دوم انقلاب تعیین و ترسیم کرده‌اند.

وی گفت: مانوس شدن دانش‌آموزان با کتاب و کتابخوانی یکی از بهترین راهکارها برای تربیت نسلی انقلابی و آینده‌ساز است که این مهم را می توان از رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش دانست.

موحدی افزود: هر چند فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارای فواید و محاسنی هستند، اما نمی‌توانند جایگزین کتاب برای یادگیری تعمیق یافته شوند.

وی عنوان کرد: امسال برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری و نهاد کتابخانه عمومی استان برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم نمادین هفته کتاب و کتابخوانی، تور کتابخانه گردی دانش‌آموزی، اهدا کتاب به کتابخانه‌های مدارس روستایی، برگزاری وبینارهای تخصصی و رونمایی از کتاب های منتشر شده فرهنگیان از مهمترین این برنامه‌ها است.

وی در پایان گفت: امیدواریم هفته کتاب امسال بتواند نقشی موثر در افزایش سرانه مطالعه دانش‌آموزی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار