پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی است

قرچک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک، به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل عنوان کرد پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی است.

کد مطلب: ۱۲۲۶۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی است

رضا داورزنی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است؛ و مجموعه اقداماتی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌تواند از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کند یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است واقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن است.

وی در پایان ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل تصریح کرد: پدافند غیرعامل در شبکه‌های توزیع به اصول پیشگیرانه‌ای اطلاق می‌شود که با انجام آنها ضریب اطمینان شبکه بالا رفته و در مواقع بحران خسارت وارده کاهش می‌یابد.

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه تاجیک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار