الگوهایی که مکمل تعلیم و تربیت هستند

تهران(پانا) - افتتاحیه دبیرستان هوشمند شهید جاوید الاثر مدافع حرم، امیر علی محمدیان با حضور مدیران و مسئولان منطقه ۱۵ و شهر تهران و هم رزمان و فرماندهان مدافع حرم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
الگوهایی که مکمل تعلیم و تربیت هستند

در این مراسم؛ سردار مسعود تهرانی راد؛ همرزم شهید محمدیان و از فرماندهان منطقه عملیاتی خان طومان درباره خصوصیات و ارتباط ایشان با شهید محمدیان گفت: شهید محمدیان یکی از رزمندگان پرتلاش و عزیزی بود که توانست به هدف شهادت برسد. ما نیروهای زیادی داشتیم که از لذتهای دنیوی خود گذشتند و با سن نسبتا پایین درس بزرگی به دیگران دادند، نیروهای خوب و ارزشی که روحیه شهادت طلبی در آن ها وجود داشت و جان خود را فدا کردند تا دیگران بمانند، این بچه ها سرمایه های ملی این مرز و بوم هستند و در شرایط کنونی کشور ما نیازمند این روحیه ها است تا بتوانیم دست در دست هم ایرانی قوی و کشوری آباد بسازیم و از حریم ولایت و امنیت این سرزمین دفاع کنیم.
وی درباره خصوصیات شهید افزود: جثه بزرگ و تنومندی که همیشه از آن در راه کمک به دیگران استفاده می کرد و همیشه در انجام کارها پیش قدم بود، در انجام کارهای سخت و سنگین از دیگران پیشی می گرفت و در مجالس و مراسمات مذهبی شرکت فعال داشت.
سردار تهرانی راد خاطر نشان کرد: تقریبا ۵ سال است که از خبر شهادت این شهید بزرگوار می گذرد و ما امیدواریم که با کمک گروه تفحص پیکر این شهید و دیگر شهدا پیدا شود.

سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ در رابطه با مراسم افتتاحیه دبیرستان شهید امیر علی محمدیان اظهار کرد: شهید محمدیان یکی از شهدای والا مقام محله بروجردی و از دانش آموزان همین مدرسه بوده است، در ابتدا نام این مدرسه هدف بود که با درخواست مدیر و عوامل مدرسه نام آن تغییر کرده و مزین به نام شهید محمدیان شد و این حرکت از سوی مسئولان منطقه مورداستقبال و پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: همچنین تغییر نام مدرسه در سیستم آموزشی کار سخت و دشواری می باشد که با پیگیری های انجام شده این اتفاق خوب شکل گرفت. اعتقاد ما این است که تمامی اماکنی که داریم باید به نام شهدا مزین بشوند و خود شهید به آن مکان و محل عنایت دارد. اگر ما در حوزه آموزشی اماکن مان را به نام شهدا زینت ببخشیم، قطعا اثرگذاری آن روی مسائل تربیتی و آموزشی بیشتر است، وقتی دانش آموز وارد این مکان می شود که به نام شهید محمدیان است، نوع عملکرد و رفتارش عوض می شود و این وظیفه مدیر و کادر مدرسه می باشد که اطلاعات بیشتری در اختیار خانواده ها و دانش آموزان قرار دهند تا دانش آموزان ببینند وصیت نامه شهید، رفتار شهید و الگوی شهید به چه شکل بوده و یاد بگیرند و سرلوحه زندگیشان قرار دهند.
اینها الگوهای کوچکی می‌ باشند که می توانند اثرگذاری بزرگی داشته باشند و مکمل آموزش ما در عرصه تعلیم و تربیت باشند.

همچنین در ادامه این مراسم ناصرخسروآبادی؛ مدیر مدرسه شهید امیرعلی محمدیان گفت: شهید محمدیان ۹ سال، در ۲ پایه ابتدایی و راهنمایی این مدرسه تحصیل کرده بود. طی جلسه ای که در مدرسه برگزار شد، معلمان و اساتید شهید علاقه داشتند که نام مدرسه به نام ایشان تغییر کند. دبیرستان هدف با بیش از ۲۵ سابقه خوب و نامدار بودن این مدرسه در سطح شهر تهران سبب شد تا با تلاش انجمن، شورای مدرسه و همچنین حمایت و پیگیری ریاست و مسئول حراست منطقه، به این مهم دست پیدا کردیم و مدرسه را به نام این شهید عزیز افتتاح و زینت بخشیدیم و توانستیم در حد تلاشمان یک مراسمی که یادی باشد از شهدا مدافع حرم برگزار کنیم.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ حمیدرضا رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار