در پاسخ به پانا تشریح شد؛

توضیح سخنگوی دستگاه قضا درباره دپوی 1300 تُن سرم در انبارهای گمرک

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه درباره اختلاف نظر سازمان غذا و دارو و گمرک ایران مبنی بر دپوی 1300 تُن سرم توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
توضیح سخنگوی دستگاه قضا درباره دپوی 1300 تُن سرم در انبارهای گمرک

ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال پانا درباره اختلاف نظر سازمان غذا و دارو و گمرک ایران مبنی بر دپوی 1300 تُن سرم در انبارهای گمرک اظهار کرد: بعد از طرح این ادعا و بروز اختلاف بین این دو سازمان، بلافاصله معاون دادستانی کل کشور و دادستان تهران از گمرک و کالاهای دپو شده بازدید کردند و پیگیری‌های خوبی انجام و جلساتی نیز برگزار شد. مقرر شد از آن به بعد اگر دارویی وارد کشور می‌شود به جای اینکه در انبارها دپو شود از همان فرودگاه تحویل وزار بهداشت شود.

وی افزود: در نتیجه در همان زمان هزار تُن دارو در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت. حدود 700 تُن سرم به وزارت بهداشت تحویل شد و 400 تُن دارو که نیاز به بررسی بیشتر داشت از این جهت که مجوز صادر شود یا خیر. دستوری صادر شد که ظرف دو هفته کارشناسان موضوع را بررسی کنند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد:‌ از آن زمان شاهد مشکلات قبلی نیستیم. همچنین در نتیجه ورود دادستانی به این بحث، 6 هزار کامیونی که وارد کشور شده بودند و در پارکینگ‌ها توقیف بودند نیز در اختیار صاحبان کامیون‌ها قرار گرفت. البته این کامیون‌ها حامل دارو نبودند. اکنون در سایر استان‌ها شاهد هستیم، دادستان‌ها از گمرکات و آنجایی که کالاها دپو شدند بازدید می‌کنند و با اقدامات صورت گرفته میلیون‌ها تُن کالا ترخیص شده است.

واردات سرم درمانی برای تامین نیاز داخل از نیمه مردادماه و با کمبود سرم در کشور آغاز شد اما مدتی نگذشت که مسئولان گمرک در شهریورماه اعلام کردند که حدود 1300 تُن سرم وارد شده ولی با توجه به این‌که وزارت بهداشت هنوز تاییدی بر آن ندارد، ترخیص نشده است. بلاتکلیفی این سرم‌ها تا جایی پیش رفت که در نهایت با بازدید معاونان دادستان تهران از گمرک، در هفته پایانی شهریور ماه دستور تعیین تکلیف محموله های مذکور تا حداکثر دو روز ساعت صادر شد اما حالا با گذشت دو ماه از این ماجرا، همچنان این سرم‌ها تعیین تکلیف نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار