447 حلقه چاه غیرمجاز آب در آذربایجان شرقی مسدودشد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، از پلمب و انسداد 447 حلقه چاه غیرمجاز در دشت‌های آذربایجان شرقی از ابتدای سال جاری تاکنون و جلوگیری از تخلیه سالیانه 2 میلیون متر مکعب آب از آبخوان‌های استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
 447 حلقه چاه غیرمجاز آب در آذربایجان شرقی مسدودشد

به گزارش وزارت نیرو، "یوسف غفارزاده" با اعلام این خبر افزود: با توجه به کاهش بارندگی و کسری مخازن سدها در سال جدید، انجام فعالیت در راستای حراست و صیانت از منابع آبی سطحی و زیرزمینی اهمیت ویژه‌ای یافته و در این مدت با همکاری اکیپ‌های گشت و کنترل در شهرستان‌ها، 73 حلقه چاه غیرمجاز پلمب و تعداد 374 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که بیشترین میزان انسداد به شهرستان‌های شبستر، اهر و ملکان تعلق دارد.

وی همچنین اظهار داشت: برای مقابله با فرونشست‌های استان در نتیجه حضور مستمر اکیپ‌های گشت و بازرسی، از حفر 180 چاه غیرمجاز جدید جلوگیری و تعداد 95 دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و به پارکینگ تحت نظارت امورهای منابع آب شهرستان‌های مربوطه منتقل شده‌اند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در راستای مدیریت و کنترل میزان برداشت از چاه‌های مجاز، از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 277 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب و از اضافه برداشت تعداد 177 حلقه چاه مجاز از طریق پلمب و یا قطع برق جلوگیری به عمل آمده که در نتیجه این اقدامات نیز مانع برداشت غیرمجاز حدود 6 میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی شده‌ایم.
وی گفت: در پی فعالیت اکیپ‌های گشت و بازرسی در استان، علاوه بر صیانت از منابع آب زیرزمینی، در حوزه منابع آب سطحی نیز با جلوگیری از فعالیت 38 مورد استخر زهکش حاشیه رودخانه‌ها و شناسایی و توقیف 35 دستگاه موتور پمپ ثابت و سیار حاشیه رودخانه‌ها، موجب بازگشت حجم آبی در حدود 3 میلیون متر مکعب به رودخانه‌ها شده است.
غفارزاده در پایان افزود: همچنین 80 هکتار با اعتبارات عمرانی از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های استان در این مدت با اخذ دستور قضایی و همکاری اکیپ‌های گشت و بازرسی رفع تصرف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار