نوای ماندگار «تنهاترین سردار» و مرجع موسیقایی شهادت امام حسن

تهران (پانا) - موسیقی و تیتراژ سریال «تنهاترین سردار» بعد از گذشته تقریباً دو دهه از پخش آن، به عنوان یکی از مراجع موسیقایی شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به کار گرفته می‌شود. 

کد مطلب: ۱۲۲۰۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نوای ماندگار «تنهاترین سردار» و مرجع موسیقایی شهادت امام حسن

از میان آهنگ‌ها و نواهای ماندگار فیلم‌های دینی و فیلم‌هایی که به صورت مستقیم به داستان زندگی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) پرداخته‌اند، می‌توان به موسیقی متن و تیتراژ فیلم روز واقعه، فیلم سفیر، سریال ولایت عشق، سریال امام علی (ع) و سریال مختارنامه اشاره کرد که در اذهان عمومی ماندگار شدند. یکی دیگر از این سریال‌ها، «تنهاترین سردار» که به کارگردانی مهدی فخیم زاده و در سال 1375 از شبکه یک سیما روی آنتن رفت. البته این مجموعه تلویزیونی، به اقبالی که سریال «امام علی (ع)» به دست آورد، نرسید اما سطح قابل قبولی از مخاطبان را همراه خود کرد.

موسیقی این سریال را که جزء ماندگارترین آثار دینی به حساب می‌آید مجید انتظامی ساخته است. موسیقی متن و تیتراژ این سریال به عنوان یکی از برگ‌های برنده این مجموعه مدنظر است و همچنین خوانندگی محمد اصفهانی برای تیتراژ این سریال که در دهه هفتاد شمسی مخاطبان قابل توجهی داشت، بر این اقبال افزود. در اصل شاید بتوان یکی از نقطه‌های قابل توجه و اقبال مخاطبان نسبت به سریال را اجرای تیتراژ آن توسط محمد اصفهانی دانست.

مطلع شعر تیتراژ با نوای الله الله آغاز و با اجرای شعر «نگون گردی ای آسمان/ که خصمی با آزادگان/ پسندیدی بر مجتبی/ تو بیداد اهریمنان/ سلیمانی شد بی نگین/ ز سرداران تنها ترین» تمام می‌شود. شعر این موسیقی توسط محمود شاهرخی سروده شده بود و بعدها این موسیقی توسط انتشارات سروش منتشر شد. موسیقی و تیتراژ این سریال، بعد از گذشته تقریباً دو دهه از پخش «تنهاترین سردار»، به عنوان یکی از مراجع موسیقایی شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به کار گرفته می‌شود.

موسیقی تیتراژ سریال «تنهاترین سردار» را اینجا گوش دهید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار