استاندار آذربایجان شرقی خبر داد؛

اعزام 650 زائر از آذربایجان شرقی به مراسم اربعین

تبریز(پانا) - استاندار آذربایجان شرقی گفت با موافقت دولت عراق، 30 هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین امسال امکان حضور دارند که از این تعداد، 650 نفر در قالب شش موکب از آذربایجان شرقی به این مراسم اعزام می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۱۴۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اعزام 650 زائر از آذربایجان شرقی به مراسم اربعین

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ستاد اربعین استان، اظهار داشت: با موافقت دولت عراق، 30 هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین امسال امکان حضور دارند که از این تعداد، 650 نفر در قالب شش موکب از آذربایجان شرقی به این مراسم اعزام می‌شوند. بنابراین باید برنامه‌ریزی‌ها و آمادگی‌های لازم صورت بگیرد تا بتوانیم کل سهمیه تعیین‌شده را در زمان و با محوریت موکب‌داران و فعالان حوزه‌های فرهنگی، خدماتی و درمانی به این مراسم اعزام شوند.

پورمحمدی با بیان اینکه اعزام زائران ایرانی صرفاً از طریق هوایی خواهد بود، گفت: با اعلام ستاد اربعین و ستاد ملی مقابله با کرونا، امکان تردد زائران از مرزهای زمینی وجود ندارد و هیچ‌گونه خدماتی، نه در مسیر و نه در مرزها ارائه نخواهد شد که دستگاه‌های مختلف و رسانه‌ها باید در این زمینه آگاه‌سازی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین نظارت جدی بر نرخ بلیط پروازها در ایام اربعین را خواستار شد و گفت: باید به طور جدی پیگیری شود تا در این ایام افزایش قیمت بلیط رخ ندهد و در صورت امکان اداره‌کل حج و زیارت استان به خرید پرواز چارتر اقدام کند. با توجه به اینکه امکان حضور عاشقان و زائران دلسوخته حسینی برای شرکت در مراسم اربعین در عراق فراهم نشده، ضروری است فضای جامعه را برای ایجاد پویش مردمی اربعین فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار