پانا گزارش می دهد؛

تبریز در اربعینی متفاوت

پانا(تبریز) - امسال باتوجه به عدم برگزاری پیاده روی بزرگ اربعین و محدودیت های کرونا  مراسم اربعین متفاوت تر از سال های دیگر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تبریز در اربعینی متفاوت

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در حاشیه مراسم اربعین حسینی در گفتگویی با پانا گفت: من به دانش آموزان عزیز توصیه می کنم با اهداف امام حسین(ع) بیشتر آشنا شوند، زیرا امروز یکی از بزرگترین اهداف اربعین حسینی ولایتمداری است که دانش آموزان باید همه کارها را بر پایه ولایتمداری انجام دهند.

همچنین شهین باهر شهردار تبریز نیز در گفت و گو با پانا بیان کرد: باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری؛ امسال موکب جنت الحسین شهرداری تبریز را در کربلا نتوانستیم برپا کنیم، ولی با توجه به اولویت های دینی خود مراسمات تجمیعی با رعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه مصلی حضرت امام(ره) تبریز برگزار کرده و فضای شهری را حسینی کردیم.

محمدرضا وثوقی مسئول موکب بهداشت و درمان عاشوراییان آذربایجان درباره فعایت های خود توضیح می دهد و می گوید: موکب بهداشت و درمان عاشوراییان تبریز از سال 93 تا سال 98 در مرکز طبی حرم سامرا برای خدمت رسانی به زائران مشغول بوده است. ولی امروز با توجه به محدودیت های کرونایی؛ در تبریز و مناطق محروم استان مشغول خدمت رسانی به عاشقان اهل بیت است.

وثوقی تشریح کرد: اکیپ مردمی ما که شامل کادر درمانی است، هیچ هزینه ای دریافت نمی کند و انجام ویزیت و تجویز دارو کاملا رایگان است. در این میان خیرین و بنیاد احسان ما را در این امر یاری می کنند. امروز نیز در محوطه مصلی تبریز در حال خدمت رسانی بودند.

وی افزود: همچنین امسال باتوجه به شرایط حاکم در جامعه،هیئت انصار الحسین با همکاری شهرداری تبریز و موکب آذربایجانیها در کربلا مراسم اربعین را به مدت 4 شب در محوطه مصلی تبریز برگزار کردند و در روز اربعین عاشقان ابا عبدلله الحسین راهپیمایی خودرویی را با رعایت پروتکل های بهداشتی از مصلی اعظم حضرت امام(ره) تبریز تا مزار گلزار شهدا پیمودند و دیگر محبان امام حسین(ع) با توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان عرض ارادت خود را نشان دادند. همچنین برخی از عاشقان ابا عبدالله با لبیک به سخن رهبری از منازل خود دعای اربعین را خواندند و سخن رهبری را که《گرچه دوریم به یاد تو سخن می گوییم》را زمزمه کردند.

خبرنگار: محمد لطفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار