در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

جلسه توجیهی، آموزشی قوانین و مقررات تخلفات اداری و راه‌کارهای پیشگیری

تهران (پانا) - جلسه آموزشی و توجیهی قوانین و مقررات اداری و پیشگیری از آن با حضور رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و مدیران مدارس مناطق تابعه، در بستر فضای مجازی شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۴۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
جلسه توجیهی، آموزشی قوانین و مقررات تخلفات اداری و راه‌کارهای پیشگیری

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، وحید محرمی رئیس هیأت بدوی استان در سخنانی ضمن بیان تفاوت‌هاو شباهت‌های جرم و تخلف اظهار کرد: رسیدگی قاطع، سریع، قانونمند و عادلانه به تخلفات و توجه به تمام جوانب تخلف، توجه به حفظ جایگاه معلمی و جایگاه انسانی افراد از اهداف تعریف شده برای هیأت بدوی بوده و هدف اصلی هیأت پیشگیری از ارتکاب تخلف است.

او بیان کرد: مدیر مدرسه، خود موظف است براساس اصل خود ارزیابی ،عملکرد خود و مجموعه تحت امر خود را بر مبنای قوانین و مقررات اداری و سایر قوانین و مقررات موضوعه کشور مورد ارزیابی قرار داده و طبق آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اداری عمل کند.

این مقام مسئول ضمن تأکید بر بندهای ماده 8 و 9 قانون رسیدگی به تخلفات اداری و بیان مصادیق مبتلی به آن، به عوامل کاهش فساد اداری اشاره کرد و افزود: تقویت نگرش و باورهای دینی کارکنان، قانون‌گرایی کارکنان و بهینه‌سازی فرهنگ نقد و نقادی می‌تواند به کاهش فساد اداری و افزایش سلامت اداری کمک کند.

او با اشاره به حضور 1900 نفر ازمدیران مدارس که به صورت برخط در جلسه آموزشی شرکت کردند و حضور 3300 نفر از مدیران که همزمان از محتوای آموزشی تولید شده بهره‌مند شدند، تأکید کرد: این افرادضمن توجه به قانون اساسی، سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی آموزش و پرورش، کتاب مجموعه قوانین و مقررات تخلفات اداری را مطالعه کرده و با اطلاع رسانی و آگاه نمودن همکاران خود به افزایش سلامت اداری و پیشگیری از بروز تخلف در مجموعه تحت مدیریت خود کمک کنند.

محرمی در دسترس بودن و مراجعه به هنگام به قوانین و مقررات و تعیین دقیق‌ترین راه در حل مسائل و موضوعات مطروحه در مدرسه را از ابتکارات یک مدیر موفق دانست و تصریح کرد: برخی از مصادیق و بندهای ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری که در قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده بسیار مهم است که برای آشنایی بیشتر مدیران مدارس یاید با آن آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار