در کارگاه آموزشی مشاوران جدیدالانتصاب منطقه ۱۳ عنوان شد:

مهمترین نقش مشاوران در مدراس، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

تهران (پانا)- یکی از پست‌های مهم و حساس تربیتی در مدارس کشور، پست مشاور مدرسه است. نقش و حضور مشاوران مدارس از این جهت حائز اهمیت است که یک مشاوره به موقع، می‌تواند مسیر زندگی و سرنوشت یک فرد را دگرگون سازد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین نقش مشاوران در مدراس، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

کارگاه آموزشی مشاورین جدیدالانتصاب با حضور سید محمد هادی حسینی؛ مدیر آموزش و مرورش منطقه ۱۳، مژگان نظری؛ کارشناس مشاوره و مشاورین جدید روز شنبه ۶ شهریور در اتاق شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه سید محمد هادی حسینی، ضمن تبریک به همکاران مشاور، بابت ورودشان به حرفه مشاوره و با اشاره به اهمیت نقش مشاوران در آموزش و پرورش گفت: یکی از پست های مهم و حساس تربیتی در مدارس کشور، پست مشاور مدرسه است. نقش و حضور مشاوران مدارس از این جهت حائز اهمیت است که یک مشاوره به موقع می‌تواند مسیر زندگی، سرنوشت یک فرد، خانواده و گاهی اجتماع را دگرگون سازد و برعکس نبود او نیز می‌تواند ناهنجاریهایی را ایجاد کند.
او اضافه کرد: مشاوران مدرسه نه تنها به اطلاعات و دانش‌های اختصاصی نیاز دارند، بلکه باید از مهارت‌های مختلفی نیز برخوردار باشد تا بتوانند درک درستی از مشکلات دانش آموزان داشته باشند.
وی افزود: مهمترین نقش مشاور در مدرسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و مشاوران باید در این زمینه امانتدار و محرم اسرار باشند. همچنین ارتباط با خانواده ها و اطلاع رسانی به موقع در کانالها و گروه های مدرسه توسط مشاور بسیار حائز اهمیت است. اگر ما هدایت تربیتی نداشته باشیم نمی توانیم به هدایت تحصیلی که وظیفه اصلی مشاوره است دست پیدا کنیم.
در پایان جلسه مژگان نظری ضمن خوشامد گویی به این همکاران مشاور و تعیین ابلاغ آنان، شرح وظایف آنها را در زمینه هدایت تحصیلی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش دادند و پاسخگوی سوالات بودند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار