در جلسه کارگروه سلامت پروژه مهر منطقه ۱۳ عنوان شد:

الزام فراهم شدن امکانات بهداشتی در مدارس منطقه ۱۳

تهران(پانا)- در آستانه بازگشایی مدارس، کارگروه سلامت پروژه مهر منطقه ۱۳، به بررسی و برنامه ریزی برای آماده سازی مدارس جهت حضور گروه های آسیب پذیر (معلمان و دانش آموزان) و آماده سازی مدارس با توجه به ارسال آیین نامه بهداشت محیط و دستورالعمل های بهداشتی پرداختند.

کد مطلب: ۱۲۰۶۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
الزام فراهم شدن امکانات بهداشتی در مدارس منطقه ۱۳

جلسه کارگروه سلامت پروژه مهر با حضور علی امیری؛معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳، زهرا قدسی کارشناس بهداشت، نماینده های مدیران مدارس ابتدایی و مراقبین سلامت تشکیل شد.

علی امیری در ابتدای جلسه گفت: با توجه به اینکه معلمان و دانش آموزان متوسطه قبل از شروع مدارس واکسینه می شوند دغدغه همکاران با توجه به حضوری شدن مدارس، برنامه ریزی و استفاده از تجربیات مدیران و مراقبین سلامت در جهت بهبود رعایت پروتکل های بهداشتی در این ایام است تا خانواده ها با نگرانی کمتری دانش آموزان را به مدرسه بفرستند. با توجه به اینکه در حال حاضر دانش آموزان متوسطه اول و ابتدایی بیشتر در معرض خطر هستند.

امیری در ادامه اظهار کرد: کارگروه سلامت در پروژه مهر از ورود کرونا به پروژه مهر اضافه شد که بر اساس آن تمام برنامه هایی که در مدارس اجرا می شود لازمه آن فراهم شدن شیوه نامه بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی است.
وی افزود: همه مدیران مدارس منطقه از لحاظ آگاهی در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی همه اطلاعات لازم را دارند اما از لحاظ اجرایی نگرش های متفاوتی دارند.

او اضافه کرد: پس از ورود کرونا برای مدارس جهت تهیه مواد بهداشتی بودجه‌ای از طرف اداره کل در نظر گرفته شده که قبلاً این بودجه برای واحد بهداشت تامین نمی شد. در کارگروه سلامت پروژه مهر که مراقبین و مدیران مدارس حضور دارند باید برای بودجه در نظر گرفته شده، چارچوبی عنوان شود که در بازدید از مدارس، امکانات بهداشتی مدارس طبق چارچوب و مصوبه کارگروه بررسی لازم انجام گیرد.

امیری گفت: فضا و تجهیز امکانات بهداشتی مدارس با توجه به کمبود امکانات در مدرسه بستگی به نقش نگرش و خلاقیت مدیران دارد که با توجه به درایتی که دارند این بودجه را چطور صرف رفع مشکلات بهداشتی جهت حضور دانش آموزان کنند.

در پایان معاون پرورشی و تربیت بدنی با توجه به نظرات اعضا گفت: اعضای کارگروه سلامت پروژه مهر در بازدید از مدارس، علاوه بر توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی به ملزومات و امکانات بهداشتی مدارس، مانند تهیه تب سنج، دستگاه ضدعفونی کننده، لوله کشی صابون مایع برای سرویس بهداشتی و تهیه جعبه کمکهای اولیه برای اتاق بهداشت نظارت لازم را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار