ملکی: خبرنگار باید استاد خبرگی آفرینی باشد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با صدور پیامی «17 مرداد، روز خبرنگار» را به اصحاب رسانه و استادان خبرگی آفرینی تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۲۰۵۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ملکی: خبرنگار باید استاد خبرگی آفرینی باشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، متن پیام تبریک دکتر حسن ملکی به شرح زیر است:

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ (نون سوگند به قلم و آنچه مى ‏نویسند)

رهبر معظم انقلاب اسلامی: «خبرنگاری و خبرگزاری یک حرفه با ارزش است»

17 مرداد ماه، روز خبرنگار، فرصتی گران‌ مایه برای تقدیر از تلاش‌های صادقانه، منتقدانه و حقیقت طلبانه خبرنگاران و اصحاب رسانه در مسیر روشنگری و شفافیت است. حکمرانی خوب در دنیای امروز بدون حضور و بروز رسانه‌ها و کنشگران ارتباطات دست‌ یافتنی نیست و بر همین اساس نقش رسانه و فعالان آن بیش‌ازپیش در هدف‌گذاری عرصه اطلاع‌رسانی صادق و نافذ، احساس می‌شود.

آموزش‌وپرورش به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی و آموزشی کشور در راستای ارتقای نظام تعلیم و تربیت و احقاق حقوق مخاطبان و ذی‌نفعان، مشتاقانه خواستار استمرار حضور مؤثر و اهتمام مجدانه خبرنگاران عزیز است و با مشارکت ایشان، تحقق اهداف کلان آموزش‌وپرورش و اجرای کامل و موفق سند تحول بنیادین را شاهد خواهیم بود.

خبرنگار انقلابی، پرهیز از جانب داری و سیاست زدگی؛ امید آفرینی، نشاط زایی، تعهد، تخصص، پرسشگری، مطالبه گری، آگاهی بخشی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ تحقق آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری؛ زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و ... برخی از مهمترین ویژگی های خبرنگاران به عنوان چشمان بیدار جامعه است تا با بهره گیری از آنها جامعه را به سوی آینده ای روشن در راستای منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و رهنمودهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راهسپار کند.

این پیام آوران انقلاب اسلامی و سرداران عرصه آگاه سازی با نمایان ساختن نقاط قابل توجه از طریق پیام های آمیخته به معرفت، نقش بسزایی در رساندن پیام انقلاب اسلامی در داخل و یا خارج از مرزها ایفا می‌‌کنند. پیامی که خبرگی بیافریند، خبر است و خبرنگار باید استاد خبرگی آفرینی باشد.

بدون تردید راهبرد ترسیم شده در بیانات رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بایستی به عنوان "نقشه راه "در زمره اولویت های امروز اصحاب رسانه کشور قرار گیرد و تلاش های آنان در این صحنه می تواند نقش بازدارنده و قدرت ساز رسانه برابر آرزوها و رویاهای شوم دشمنان و مأیوس کردن آنان از اقدام خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید و ناکامی اندیشکده‌های نظریه پردازی و اتاق‌های طراحی توطئه ضد ایران عزیز و مختل شدن دستگاه محاسباتی جبهه معاندین را تضمین کند.

بر خود وظیفه دانسته روز بیدارسازی، آگاهی بخشی و نمایانگران روشنایی را به راهبران این عرصه تبریک و تهنیت بگویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار