آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از آخرین تصمیمات برای بازگشایی مدارس تا افزایش سن ورود به 2 دانشگاه‌

تهران (پانا) - واکسن فرهنگیان، برگزاری آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی، نحوه محاسبه احکام «فوق العاده ویژه معلمان»، آخرین تصمیمات برای بازگشایی مدارس، جزئیات برگزاری پویش‌های دانش‌آموزی به مناسبت ایام محرم و صفر، راه اندازی پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در آموزش و پرورش و افزایش سن پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهیدرجایی از جمله اخبار مهم هفته گذشته آموزش و پرورش بودند.

کد مطلب: ۱۲۰۴۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
از آخرین تصمیمات برای بازگشایی مدارس تا افزایش سن ورود به 2 دانشگاه‌

از 9 مردادماه واکسیناسیون فرهنگیان به طور رسمی آغاز شد به گفته محمد محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش واکسن کرونا شامل تمام معلمان در مدارس دولتی و غیردولتی می‌شود. در این راستا محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز گفت که اجرای واکسیناسیون فرهنگیان تا حدود 10 روز دیگر به اتمام خواهد رسید.

اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون ورودی مدارس سمپاد، راه اندازی 729 پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در آموزش و پرورش از صبح روز گذشته، جزییات برگزاری نهمین سوگواره احلی من العسل، جدول زمان بندی نقل و انتقال اضطراری برون استانی فرهنگیان نیز از دیگر اخبار هفته گذشته آموزش و پرورش بود.

مشروح آنچه در هفته گذشته به آموزش و پرورش گذشت را در گزارش خبری پیش رو می‌خوانید:

چگونگی پروتکل‌های بهداشتی در آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی

این آزمون امروز صبح برگزار خواهد شد که در این راستا معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل بهداشتی مربوط به برگزاری «آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی» را به استان‌ها ابلاغ کرد.

پیگیری جدی برای حل مغایرت‌های قانونی اجرای «فوق العاده ویژه معلمان»

ناصر سلیمانزاده معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش، از پیگیری جدی برای حل مغایرت‌های قانونی اجرای «فوق العاده ویژه معلمان»، خبر داد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش همچنین اظهار کرد احکام «فوق العاده ویژه معلمان» اصلاح و در سقف مصوب از ابتدای سال جاری محاسبه و با حقوق مردادماه پرداخت خواهد شد.

سلیمانزاده در این هفته خبر داد احکام استخدامی ۷۳ هزار معلم حق التدریس تا مهر صادر و از اول مهر به عنوان معلم رسمی وارد کلاس‌های درس خواهند شد.

خانواده‌ها نگران پر شدن ظرفیت مدارس نباشند

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تهمیداتی اندیشیده شده تا همه دانش‌آموزان امکان انتخاب در سامانه امکان برای چند مدرسه را داشته باشند زیرا ممکن است برخی مدارس و افراد زودتر انتخاب کرده و ظرفیت مدرسه تکمیل شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در آیین رونمایی از مجموعه ۳۱ جلدی تاریخ تربیت معلم در ایران تاکید کرد براساس جمع بندی‌های نظری کارامدی و اثربخشی نهادهای یک جامعه متاثر از نظام یادگیری است، برای نظام یادگیری باکیفیت باید معلم باکیفیت داشته باشیم.

مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی مشمول دریافت واکسن می‌شوند

وی در مراسم آغاز به کار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نیز خبر داد تمام مربیان مهدهای کودک و پیش‌دبستانی در مجموعه فرهنگیانی که باید واکسن دریافت کنند، هستند؛ تاکنون ۳۰ درصد جامعه‌ای که معرفی کرده‌ایم واکسینه شدند و پیش بینی می‌کنیم طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده تمام فرهنگیان واکسینه شوند.

ارتقای جامعه‌پذیری دانش‌آموزان با اجرای بسته تحولی «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی»

اسماعیل بحری زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی از پیشرفت اجرای بسته تحولی «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» با هدف ارتقای جامعه‌پذیری دانش‌آموزان توسط سازمان دانش‌آموزی خبر داد.

وی همچنین جزئیات برگزاری پویش‌های دانش‌آموزی با هدف گرامیداشت ماه‌های محرم و صفر و ترویج فرهنگ نجات‌بخش نهضت حسینی (ع) را تشریح کرد.

آخرین تصمیمات برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه گفت‌وگوی 18.30 شبکه خبر با موضوع پروژه مهر و بازگشایی مدارس با اشاره به سناریوهای بازگشایی مدارس اظهار کرد: از اول مهرماه تمام مقاطع تحصیلی حضوری هستند اما باید به زمان بازگشایی نزدیک شویم ممکن است این موضوع با اولویت مقاطع تحصیلی باشد.

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش

با نزدیک شدن به زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، بازار گزینه‌های احتمالی برای هر وزارتخانه داغ شده است؛ آموزش و پرورش نیز یکی از آن وزارتخانه‌های کلانی است که گمانه زنی درباره گزینه‌های احتمالی آن پر رونق شده است. در این میان، اسامی احتمالی بسیاری مطرح شده اند که البته هیچکدام تا این لحظه به تایید نهایی نرسیده است.

اعلام اسامی برگزیده جشنواره «من یک دختر ایرانی موفق هستم»

زهرا پناهی روا مشاور امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «من یک دختر ایرانی موفق هستم» ویژه دختران دوره‌های ابتدایی و متوسطه خبر داد که اسامی برگزیدگان این جشنواره در 2 کانال در شبکه شاد قابل مشاهده است.

افزایش سن پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهیدرجایی

مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، با صدور اطلاعیه ای، از افزایش سن پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی از ۲۲ به ۲۴ سال، خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار