مسیب زاده خبر داد

برتر بودن آموزش و پرورش در حوزه برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که وزارت آموزش و پرورش  همواره در کشور به عنوان دستگاه برتر در حوزه برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز بوده است و البته مسابقات تنها یکی از فعالیت‌های 20 گانه این اداره کل است.

کد مطلب: ۱۱۹۶۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برتر بودن آموزش و پرورش در حوزه برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب زاده در جلسه هم اندیشی با روسای ادارات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور گفت: از تلاش ساعی همه دوستان و همکاران در ادارات قرآن عترت و نماز و در سراسرکشور تقدیر و تشکر می کنیم همچنین لازم است هفتم تیر ماه که مصادف است با سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان و هفته قوه قضاییه را گرامی بداریم و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری را داریم همچنین حضور پرشور مردم در انتخابات را ارج می نهیم و آرزوی توفیق و سربلندی برای منتخب ملت جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و همه خدمتگزاران انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داریم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش همواره در کشور به عنوان دستگاه برتر در حوزه برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز بوده است و البته مسابقات یکی از فعالیتهای ۲۰ گانه قرآن عترت و نماز است و تمام این موفقیت های ارزشمند به دلیل فعالیت های همکاران ما در استانها از مدرسه تا ستاد است.

وی تصریح کرد: همچنین باید بگویم که سی و نهمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش‌آموزان و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در حال برگزاری است که بخش آوایی و فرهنگیان در مشهد مقدس و به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و بخش پژوهشی در سمنان و به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان برگزار خواهد شد.

مسیب زاده اشاره کرد: لازم است از اداره کل آموزش و پرورش استان یزد به دلیل برگزاری اجلاس سراسری نماز دانش آموزان با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به دلیلی برگزاری دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن ها و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران که استان معین در برگزاری مسابقات بین المللی هستند تقدیر و تشکر کنیم علاوه براین برای همکارانمان در اداره آموزش و پرورش استان زنجان که میزبان نهمین سوگواره احلی من العسل هستند آرزوی توفیق داشته باشیم.

وی یادآورشد: همان طور که می دانید امسال سال اول برگزاری مسابقات به صورت غیر حضوری است البته سال گذشته هم به صورت اختیاری در فضای مجازی برگزار شد اما سال گذشته مسابقات داوطلبانه بود اما امسال به صورت رسمی مسابقات به صورت غیر حضوری برگزار می شود باید خود را برای اینکه سال آینده نیز مسابقات را به صورت غیرحضوری برگزار کنیم آماده کنیم اما امیدواریم که شرایط برای برگزاری مسابقات به صورت حضوری فراهم شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: انتظار داریم همه استان ها به استانهای میزبان برای برگزاری هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات کمک کنند و با توجه به تزریق اعتباراتی که در طول سال و به خصوص در ماههای اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰ داشتیم همه استان ها به ویژه استان های کم برخوردار نسبت به تقویت زیرساخت‌های خود برای برگزاری مسابقات اقدام کنند تا به این وسیله به کمک دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات کشوری بشتابیم .

وی گفت: باید از تلاش ارزشمند همه دوستان برای این که سعی کردند تا داوران مسابقات از بین بهترین داوران بین المللی در عرصه مسابقات انتخاب شوند تقدیر و تشکر کنیم.

همه استان ها شورای قرآن، عترت و نماز را در استان خود راه اندازی کنند

مسیب زاده افزود: انتظارداریم همه استان ها شورای قرآن، عترت و نماز را در استان خود راه اندازی کنند همانطور که می دانید تفاهمنامه آموزش و پرورش با ستاد اقامه نماز به صورت دو سالانه به امضاء رسیده است و همه گروه های ذیربط با آموزش و پرورش نیز در این تفاهمنامه دیده شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای این است که جلسات شورای قرآن، عترت و نماز در استان به صورت ویژه برگزار شود و مصوبات آن برای ستاد ارسال شود و همچنین همه دوستان باید پیگیری مأموریت های متناظر با فعالیت‌های خود در تفاهم نامه ها باشند علاوه بر این همه باید سعی کنیم یکپارچگی در حوزه فعالیت های پرورشی را حفظ کنیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همانطور که می دانید کار ارزشمندی در حوزه نماز صورت گرفته با عنوان مجموعه اسناد بالادستی و برنامه های اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش که در بسیاری از دستگاه ها تدریس می شود و در سایت اقامه نماز نیز بارگذاری شده است همچنین مجموعه دیگری به عنوان بهار بندگی منتشر شده که دستورالعمل هایی برای برگزاری جشن تکلیف است که باید مورد توجه همه همکاران قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این همه باید نسبت به جمع آوری مستندات و مستند سازی فعالیتها تلاش کنند همچنین لازم است از تلاش های دلسوزانه جناب آقای دکتر کاظمی و همکاران مان در معاونت پرورشی و فرهنگی که با دلسوزی فعالیت ها را پیگیری می‌کنند تشکر کنیم.

کتاب ارزشمند زلال تربیت به صورت چند رسانه ای تهیه و تکمیل شده است

مسیب زاده گفت: کتاب ارزشمند زلال تربیت به صورت چند رسانه ای تهیه و تکمیل شده است که این کتاب ارزشمند ثمر فعالیت‌های مندرج در کتاب ندای رحمت است و چراغ راهی برای ادامه فعالیتهای قرآن، عترت و نماز در آینده خواهد بود بنابراین نشر این کتاب یکی از وظایف مهم همه همکاران ما در استان ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار