معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک:

سبک زندگی و سیره اعتقادی شهدا برای نسل جوان می تواند الگوی نجات‌بخشی باشد

تهران(پانا)- جلسه کارگروه ترویج و توسعه و پاسداشت ایثار و شهادت منطقه یک با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد. حاضران معتقد بودند تلاش و فعالیت در حوزه ایثار و شهادت می‌تواند موجب ماندگاری و حفظ روحیه ایثارگری در بین همکاران و دانش‌آموزان شود.

کد مطلب: ۱۱۹۶۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
سبک زندگی و سیره اعتقادی شهدا برای نسل جوان می تواند الگوی نجات‌بخشی باشد
جلسه کارگروه ترویج و توسعه و پاسداشت ایثار و شهادت با حضور فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک، خلیل رحمانی؛ مدیر عامل موسسه شهید محلاتی (ره)، شهلا الفته؛ کارشناس مسئول عفاف و حجاب، قرآن، عترت و نماز منطقه، قدیمی؛ نماینده بنیاد شهید، خدایی؛ کارشناس شاهد منطقه یک، صالحی؛ مسئول بسیج دانش آموزی ناحیه امیرالمومنین علی علیه السلام و مدیران مدارس شهرک محلاتی و شاهد در مجتمع آموزشی دخترانه صهبای صفا برگزار شد.
فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی ضمن تبریک خلق حماسه حضور به مقام معظم رهبری و به ملت بزرگ ایران، یاد و خاطره شهید بهشتی و همرزمانشان را گرامی داشت.
وی با بیان این که تلاش و فعالیت در حوزه ایثار و شهادت می تواند موجب ماندگاری و حفظ روحیه ایثارگری در جامعه شود؛ تصریح کرد: آموزش و پرورش منطقه یک همواره در این زمینه پیشتاز بوده است. در برگزاری پر محتوا وجذاب یادواره لاله های روشن مدارس منطقه به خصوص مدارس شهرک محلاتی و مدارس شاهد بسار خوب عمل کردند.
سید مومن با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل حاضر و نقش مهم مدارس در این مورد گفت: باید از این فرصت بهره لازم را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با این فرهنگ ببریم. مدارس شهرک شهید محلاتی و مدارس شاهد در این زمینه ظرفیت های بسیار خوبی دارند و باید به صورت ویژه دیده شوند و در این محدوده فعالیت کنند.
در ادامه رحمانی؛ مدیر عامل موسسه شهید محلاتی (ره) با ابراز مسرت از این که شهرک شهید محلاتی به عنوان محور برنامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است خاطرنشان کرد: ما باید واژه فرهنگ شهادت را برای دانش آموزان تبیین کنیم تا بتوانیم به نحو احسن درباره شهدا فعالیت های ویژه و تاثیرگذار انجام دهیم.
وی در ادامه گفت: امام حسین علیه السلام با تمام هستی خود و برای رسیدن به مقصود، حماسه بزرگ کربلا را خلق کرد. هستی ما مرهون کربلا و خون شهدا است .
در ادامه، نورزاده؛ مدیر دبیرستان جلال آل احمدبا بیان این نکته که حداقل کاری که می توانیم برای شهدا انجام دهیم این است که به راحتی مدارس شاهد را در دسترس خانواده شهدا قرار دهیم؛ گفت: طرح شهید پژوهی چند سالی است در پایه دهم و درس آمادگی دفاعی به عنوان کار تحقیقی در نظر گرفته شده است. در این طرح دانش آموزان یکی از شهدای محله، شهر، خیابان نزدیک محل سکونت خود را انتخاب کرده و درباره شهید تحقیق می کنند و در کلاس درس ارائه می دهند.
صالحی مسئول بسیج دانش آموزی ناحیه امیرالمومنین علی علیه السلام از تعامل و همکاری آموزش و پرورش و بسیج در راستای برگزاری کنگره شهدا خبر داد و تصریح کرد: باید از ظرفیت دانش آموزان و مدارس برای احصاء آمار و اطلاعات شهدای فرهنگی و دانش آموز شامل وصیت نامه، عکس، خاطرات و تکریم خانواده شهداجهت برگزاری کنگره شهدا استفاده شود.
در ادامه مدیران ضمن ابراز رضایت از تشکیل این کارگروه پیشنهاداتی ارائه دادند و در پایان ضمن اعلام تاریخ جلسات بعد، مصوبات این جلسه تنظیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار