رئیس اداره مشاوره شهر تهران، در همایش توانمندسازی مشاوران منطقه یک عنوان کرد:

آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان در معرض خطر؛ از اهداف مهم فوریت‌های روانی- اجتماعی است

تهران (پانا)- رئیس اداره مشاوره شهرتهران، درهمایش توانمندسازی مشاوران منطقه یک عنوان کرد که شناسایی سریع و توانمندسازی دانش‌آموزان در معرض خطر، افزایش آمادگی مدارس و مناطق، کنترل و کاستن از بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی و ارائه خدمات تخصصی به موقع به دانش‌آموزان در معرض آسیب و آسیب‌دیده از اهداف مهم مدیریت فوریت‌های روانی- اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان در معرض خطر؛  از اهداف مهم فوریت‌های روانی- اجتماعی است
همایش توانمندسازی مشاوران با موضوع تبیین مدیریت فوریت های روانی- اجتماعی و نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان (نماد) با حضور عزیزاله بابلی بهمئی؛ رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران، ابوالقاسم حدادی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه یک، فاطمه سید مومن؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی، سیده بتول موسوی؛ رئیس مرکز مشاوره توحید اداره کل شهر تهران، بهناز السادات جوادی، کارشناس مشاوره منطقه و مشاوران مدارس در سالن همایش منطقه یک برگزار شد.
حدادی مدیر آموزش و پرورش منطقه یک، با اشاره به نقش کلیدی مشاوران در مدارس اظهار کرد: با توجه به مشکلات و مسائلی که در دوران کرونا و پساکرونا بر جامعه و آموزش و پرورش تحمیل شد، مشاوران شرایط سخت تری در دوران پساکرونایی با دانش‌آموزان خواهند داشت.
فاطمه سیدمومن؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه یک، در مورد اهمیت مرکز مشاوره و نیروهای تخصصی و کمک در حل مشکلات دانش آموزان به خصوص در دوران پساکرونا نکاتی را مطرح کرد.
بابلی رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران در رابطه با کلیات شیوه نامه و کمیته فوریت های روانی- اجتماعی و اهمیت آن در سطح مدارس و منطقه به طور کامل توضیحاتی ارائه و تاکید کرد: مهمترین اهداف این شیوه نامه ظرفیت‌سازی برای مداخلات روانی به موقع و موثر در رفتارهای پرخطر، شناسایی سریع و توانمندسازی دانش‌آموزان در معرض خطر، افزایش آمادگی مدارس و مناطق، کنترل و کاستن از بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی و ارائه خدمات تخصصی به موقع به دانش‌آموزان در معرض آسیب و آسیب‌دیده است.
موسوی، رئیس مرکز مشاوره و روانشناختی توحید توضیحات جامعی در رابطه با جزئیات طرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان (نماد) و نحوه ارجاع در سامانه توسط مدیران و مشاوران و دریافت خدمات تخصصی و معاضدتی ارائه کرد.
جوادی، کارشناس مشاوره منطقه نیز ضمن خوش آمدگویی و تشکر از زحمات مشاوران مدارس، تصریح کرد: مداخله در فوریت های روانی- اجتماعی دانش آموزانی که دارای وضعیت روان شناختی و هیجانی نامناسب و بحران شده اند، بسیار ضروری بوده، بنابراین دستیابی به موقع به خدمات را مهم عنوان کرد و از مشاوران خواست تا به شیوه نامه مدیریت فوریت های روانی- اجتماعی توجه ویژه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار