وزیر علوم: نگهداشت موسساتی که سالیان متمادی فعال بوده‌اند سخت، اما مهم است

تهران (پانا) - منصور غلامی در شانزدهمین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم معتقد است مورد نقد قرار دادن نتایج ارزیابی‌ها ارزشمند است و در همین راستا باید به نگهداشت موسساتی که سالیان متمادی فعال بوده‌اند با تاکید بر تقویت و اصلاح ماموریت‌ها توجه کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر علوم: نگهداشت موسساتی که سالیان متمادی فعال بوده‌اند سخت، اما مهم است

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در شانزدهمین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم اظهار داشت: در حالی که مجموعه‌های پژوهشی موثر در سیاستگذاری کلان، به عنوان یک ظرفیت تحقیقاتی و جایگاهی که در امور دارند، این ضرورت احساس می‌شود که با یک بازخوانی مجدد، ماموریت‌ها و وظایف آنها بازتعریف شده و در راستای اصلاح فرایندها اقدامات موثری انجام شود.

وی بر ضرورت توجه به ارزیابی‌ها و بازتعریف ماموریت‌های موسسات پژوهشی تاکید کرد و افزود: با توجه ویژه به موضوع ارزیابی و بازتعریف ماموریت‌های موسسات پژوهشی، می‌توان از ظرفیت تحقیقاتی ارزشمند آنها بهره بیشتری برد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت ارزیابی و نظارت بر عملکرد موسسات پژوهشی گفت: اصولاً ارزیابی کردن و مورد نقد قرار دادن نتایج ارزیابی‌ها کار ارزشمندی است، البته ارزیابی باید بسیار جدی و با تفکر عملیاتی شدن صورت پذیرد.

غلامی اظهار داشت: مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در راستای کمک به تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های اجرایی کلان که تجربه خوبی دارد، می‌تواند اثرگذار باشد و مدیران در دوره‌های بعدی هم باید با حساسیت برای برقراری این همکاری تلاش کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: حفظ و نگهداشت موسساتی که سالیان متمادی فعال بوده‌اند با تاکید بر تقویت و اصلاح ماموریت‌ها کار سخت اما ارزشمندی است که باید به آن توجه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار