رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان خبر داد:

فعالیت 46 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان آذربایجان غربی گفت از هفته اول تیرماه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در 46 پایگاه آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۸۸۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 46 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در آذربایجان غربی

«عیسی محمدی» در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تعداد پایگاه های سنجش استان گفت: تعداد پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در سال جاری به ۴۶ پایگاه افزایش یافته و یک پایگاه در منطقه کشاورز ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد ۴۶پایگاه اولیه ۲۸پایگاه نوع الف و ۱۸پایگاه نوع ب در کل استان و یک پایگاه تخصصی نوع ج در شهرستان ارومیه فعالیت خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه آغاز فعالیت پایگاههای سنجش سلامت استان از هفته اول تیرماه خواهد بود؛ افزود: در شهرستان ها دیگر پایگاه تخصصی به صورت پایگاه تخصصی مجازی در پایگاه اولیه تشکیل خواهد شد.

محمدی با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی در پایگاه‌های سنجش سلامت افزود: تعداد نوآموز ارزیابی شده در پایگاه نوع الف ۳۳_۳۶نفر به صورت روزانه ودر پایگاه نوع ب ۲۲-۲۴نفر ارزیابی خواهند شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان بیان کرد: در پایگاه تخصصی نوع ج روزانه ۱۸نوآموز مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و ارزیابی‌های تخصصی بینایی و شنوایی در مراکز تخصصی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پایگاه‌های سنجش گفت: مکاتبه با مناطق و شهرستان های مناطق و شهرستان ها جهت معرفی نیروهای پایگاه‌های سنجش، تکمیل و خرید ملزومات مورد نیاز پایگاه های سنجش و تجهیزات بهداشتی، جداسازی دستگاه های مشکل دار و تعمیر آنها، حضور مدرسین تخصصی استان در جلسات مجازی سازمان جهت آموزش به آزماینده هادر دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است سال گذشته تعداد ۵۱هزار و ۸۰۵ نفر نوآموز استان مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.

والدین دانش آموزان اول ابتدایی و پیش دبستانی می بایست به مدارس مورد نظر برای ثبت نام مراجعه کنند و پس از آن مدیران مدارس با ورود به سامانه سنجش سلامت دانش آموزان در بازه زمانی مشخص شده توسط وزارت آموزش و پرورش، پیشثبت نامنوآموز را به صورت الکترونیکی انجام داده و سپس از هفته اول تیرماه والدین با مراجعه به پایگاه سنجش سلامت نزدیک به محل سکونت خود، اقدام به تکمیل سنجش سلامت دانش آموز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار