تزریق۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان اردبیل

اردبیل(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد در اجرای طرح واکسیناسیون گروه‌های هدف علیه بیماری کووید ۱۹ بیش از ۴۰ هزار دوز واکسن در استان اردبیل تزریق شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۷۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تزریق۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اختصاص ۷۰ هزار دوز واکسن خارجی از نوع آسترازنکا، اسپوتنیک وی، سینوفارم و بهارات به استان اردبیل گفت: تزریق مابقی واکسن کرونا برای افراد و گروه‌های تعیین شده در استان در حال انجام است.
او از تداوم طرح واکسیناسیون پلکانی گروه‌های هدف علیه بیماری کووید ۱۹ خبر داد و خواستار مشارکت خوب مردم برای موفقیت‌آمیز بودن این طرح شد و بیان کرد: عملیات واکسیناسیون با شتاب بیشتر ادامه دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اولویت واکسیناسیون بیماران خاص اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از اهالی استان در این گروه هدف واکسن ضد کرونا را دریافت کرده‌اند.
حبیب‌زاده از انجام واکسیناسیون جمعیت هدف ۳۱ هزار نفری گروه سنی ۷۵ تا ۸۵ سال در استان اردبیل علیه بیماری کووید ۱۹ خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۶۱ درصد جمعیت ۷۵ سال به بالا و ۱۷.۵ درصد جمعیت ۷۰ الی ۷۵ ساله در کل استان واکسینه شده‌اند.
او در خصوص فرایند و نوع واکسن کرونای تزریق شده در استان اردبیل نیز اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل کشوری، برای بیماران خاص و سرطانی واکسن سینوفارم و برای سایر جامعه هدف سایر واکسن‌های در دسترس تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: تزریق واکسن کرونا در استان اردبیل از روز ۲۱ بهمن ماه آغاز شده و تاکنون واکسیناسیون پرستاران و کارکنان بخش‌های ویژه کرونا در مراکز درمانی این استان، پزشکان همکار این بخش‌ها، افراد شاغل در بخش‌های ویژه اورژانس کرونا و نیز کارکنان شاغل در بخش آزمایشگاه کرونا به همراه سالمندان تحت پوشش بهزیستی، بیماران اعصاب و روان و جانبازان انجام شده است.
حبیب‌زاده همچنین گفت: تزریق نوبت دوم واکسن آسترازنکا ۱۲ هفته بعد از دریافت نوبت اول و تزریق واکسن‌های دیگر نیز چهار هفته بعد از دریافت نوبت اول انجام می‌شود.
او شرایط و وضعیت جسمانی دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در این استان را ایمن و بدون عوارض جسمی حاد اعلام کرد و گفت: تاکنون عارضه‌ای مثل بستری، فوت، تب شدید، تشنج و سایر علائم حاد برای دریافت کنندگان واکسن کرونا در این استان گزارش نشده و تنها عارضه اعلام شده تب خفیف و بدن درد بوده که از علائم عادی دریافت کنندگان این نوع واکسن است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: واکسیناسیون در سال جاری تا رسیدن به حد ایمنی‌سازی ۷۵ درصد مردم انجام خواهد شد و امیدواریم که با تامین و نیز تولید واکسن ملی، این هدف هرچه زودتر محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار