کاهش قابل توجه قرنطینه های خانگی مبتلایان به ویروس کرونا

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل از کاهش افراد قرنطینه شده در منازل از ۲۶هزار نفر تست مثبت به۲هزار و ۲۰۰نفر در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۷۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش قابل توجه قرنطینه های خانگی مبتلایان به ویروس کرونا

به گزارش استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو ،استاندار اردبیل در جلسه گام پنجم طرح شهید سلیمانی، بسیج ملی مقابله با همه گیری کووید ۱۹ در سالن سپاه حضرت عباس(ع) استان اظهار کرد: در آستانه سالروز آزادی خرمشهر و سوم خرداد قرار داریم و این روز را به مردم قهرمان ایران به ویژه سپاه، ارتش و بسیج که با کمترین تجهیزات حصر خرمشهر و آبادان را شکستند تبریک می گویم.

او ادامه داد: این قهرمانان به ما یاد دادند که در همه حال و شرایط خاص می توانیم روی پای خود بایستیم و کارهای بزرگ انجام دهیم، در بحث کنترل و پیشگیری ویروس کرونا هم درکنار مردم و کادر درمان همچنان تلاش می کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه میزان بستری ها در بیمارستان های استان به ۲۵۰نفر کاهش یافته است، افزود: طبق قول وزیر بهداشت روزانه ۵۰۰هزار دوز تزریق واکسن در کشور اتفاق می افتد و در کنار آن در استان اردبیل نیز تزریق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال پایان یافته و از امروز نیز افراد بالای۷۰ سال توسط نیروهای شبکه های بهداشتی واکسینه می شوند.

بهنامجو ادامه داد: برای ۶۰درصد افراد واجد شرایط بالای ۷۵ سال تاکنون دوز اول واکسن کرونا تزریق شده و از همه افراد بالای ۷۵ سال تقاضا داریم برای واکسینه شدن به مراکز بهداشتی مشخص شده مراجعه کنند تا به زندگی عادی خود در جامعه برگردند.

این مسوول تصریح کرد: پیک چهارم را در حالی پشت سر گذاشتیم که در آستانه حساس ترین انتخابات کشور یعنی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار داریم بنابرین باید نهایت تلاش خود را برای رعایت پروتکل های بهداشتی انجام دهیم.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه هرگونه برگزاری جلسات در خانه ها و اماکن رو بسته ممنوع است، افزود: هنوز نحوه دقیق برگزاری جلسات و میتنیگ ها از سوی ستاد ملی کرونا اعلام نشده اما از کاندیداها درخواست داریم جلسات خود را در فضاهای آزاد و رو باز با رعایت فاصله اجتماعی برگزار کنند.

بهنام جو عنوان کرد: در رنگ‌بندی کرونایی همچنان ۵شهرستان نارنجی و ۶ شهرستان زرد هستند و شیب کرونا در شهرستان پارس اباد کاملا نزولی شده و نیز بعضی از شهرستان ها وضعیت نزولی ملایمی دارند و شهرستان های گرمی و نمین از وضعیت زرد مجددا به نارنجی برگشته که باید عوامل این دو شهرستان نهایت دقت را جهت رعایت پروتکل ها داشته باشند.

فرمانده قرارگاه طرح شهید سلیمانی در استان اردبیل تصریح کرد: طبق گزارش شبکه بهداشت رعایت پروتکل ها در آرامستان ها، پایانه ها، نانوایی ها، جایگاه های سوخت، دفاتر پیشخوان و جابجایی پول در بانک ها کاهش یافته و باید همه در این مورد احساس مسوولیت داشته باشند.

استاندار اردبیل از راه اندازی سومین مرکز بهداشتی با کلیه تجهیزات همزمان با سالروز آزادی خرمشهر در شهر اردبیل خبر داد و گفت: با همکاری و هماهنگی مسولان بهداشتی و سپاه حضرت عباس (ع) یک مرکز دیگر نیز توسط ناحیه مقاومت بسیج تا پایان هفته جهت تزریق واکسن راه اندازی می شود.

بهنام جو ضمن تقدیر از فرمانده سپاه حضرت عباس(ع ) و عوامل بسیج گفت: پایگاه های مقاومت و سپاه حضرت عباس (ع) در سرکشی به افراد قرنطینه شده در منازل و کمک مومنانه پای کار هستند و همکاری تنگاتنگی با کادر درمان و بهداشت استان دارند.

او با تاکید بر اینکه استان اردبیل در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد آمادگی پذیرش مسافر غیر بومی مثل عید فطر را ندارد و از مسافران و گردشگران تقاضا داریم در این ایام قصد سفر به استان اردبیل را نداشته باشند تا این ویروس ریشه کن شود.

در این جلسه معاون شبکه بهداشت استان، فرمانداران شهرستان ها بصورت ویدیو کنفرانس، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان پیشنهاد و نقطه نظرات خود را در رابطه با آخرین وضعیت کرونا در استان تشریح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار