حسینی خبر داد

کیفیت‌بخشی به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دیرآموز در سال جدید

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای معاونین سازمان گفت در سال جدید تحصیلی آموزش و پرورش دانش‌آموزان دیرآموز یا مرزی از کیفیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت‌بخشی به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دیرآموز در سال جدید

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی با اعلام این خبر افزود: در این راستا با هماهنگی‌هایی که با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش صورت‌گرفته است کارگروهی مشترک بین سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت تشکیل و مسائل و چالش‌های تعلیم و تربیت این دسته از دانش‌آموزان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: مقرر شده است در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، این دسته از نوآموزان توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی شناسایی شوند. از سوی دیگر محتواهای آموزشی و توانمندسازی معلمان این دسته از دانش‌آموزان توسط معاونت آموزش ابتدایی تدوین خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: دوره‌های توانمندسازی و آموزش ضمن خدمت توسط معاونت آموزش ابتدایی برگزار و نیروهای تخصصی برای آموزش این دوره‌ها نیز توسط سازمان آموزش و پرورش استثنائی تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای نوآموزان دیرآموز دوره پیش‌دبستانی کلاس‌ها توسط معاونت آموزش ابتدایی تشکیل خواهد شد اظهار کرد: ارائه خدمات تخصصی به‌ویژه در مراکز مشکلات ویژه یادگیری توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی به انجام خواهد رسید و دانش‌آموزان دیرآموز هم در دوره پیش‌دبستانی و هم در پایه‌های اول و دوم ابتدایی تحت پوشش خدمات ویژه آموزش و پرورش قرار خواهند گرفت.

وی پایان گفت: کارگروه تخصصی تشکیل شده بین دو معاونت، دستورالعمل‌های لازم در این خصوص را تدوین و اجرایی خواهند نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار