حسینی تشریح کرد

چگونگی برگزاری آزمون‌های دانش‌آموزان استثنایی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی مجله خبری دوربین امید شبکه امید به تشریح فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۸۵۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی برگزاری آزمون‌های دانش‌آموزان استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این برنامه با تاکید بر اینکه آزمون های پایانی دانش آموزان استثنایی غیر حضوری است اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه دانش آموزان استثنایی، آزمون های پایه نهم مقطع متوسطه اول این دانش آموزان نیز غیر حضوری برگزار خواهد شد. آزمون های نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم حضوری خواهد بود و نحوه برگزاری آزمون های دانش آموزان استثنایی پایه دوازدهم کاردانش به استان ها واگذار شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلیه نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از خرداد آغاز خواهد شد گفت: برنامه سنجش از سال ۷۲ شروع شد و پوشش این برنامه در سال گذشته و علیرغم شرایط کرونایی به ۹۸.۸ درصد رسید.

وی افزود: در سال جاری پیش بینی میشود تعداد نوآموزان مراجعه کننده به پایگاه های سنجش ۴۰۰ هزار نفر افزایش داشته باشد لذا در سال جاری تعداد پایگاه های سنجش و آزمون گیرنده ها افزایش یافته است. در برنامه سنجش سال جاری سنجش حرکات اصلاحی نوآموزان نیز با همکاری معاونت تربیت بدنی انجام خواهد شدو غربالگری نشانگان اختلالات یادگیری برای اولین بار در سال جاری انجام می‌شود.

معاون وزیر در پاسخ به سوال مجری برنامه در باره اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان استثنایی روستایی و عشایری گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان روستایی و عشایری هستند که در مدارس استثنایی خاص و کلاس های ضمیمه در حال تحصیل هستند.

معاون وزیر در خصوص اقدامات آموزش و پرورش استثنایی در سال گذشته اظهار کرد: مبنای عمل در آموزش و پرورش استثنایی سند تحول بنیادین است و برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین سه بسته تحولی مدرسه انطیاقی، مداخلات بهنگام طلایی و توسعه مشارکت ها سال گذشته در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شد. هدف از بسته تحولی مدرسه انطباقی، مناسب سازی تمامی ابعاد تعلیم و تربیت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

وی افزود: بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در مناطق مختلف کشور برای رسیدن به استاندارد مطلوب مورد نیاز است که در سال گذشته ۱۴۰ مدرسه از این تعداد کلنگی زنی و یا افتتاح شده است. همچنین سال گذشته ۶۴ مدرسه پذیرا و اتیسم به شکل الگویی در تمامی ابعاد مناسب سازی شد.

معاون وزیر با اشاره به نهضت توان افزایی برای تامین ۱۰۵ قلم تجهیزات آموزشی و توانبخشی ۷۰ هزار دانش آموز استثنایی گفت: در سال گذشته برای ۲۵ هزار‌ نفر از دانش آموزان استثنایی این وسایل تامین شده است. تاکنون در آموزش و پرورش استثنایی بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب مناسب سازی و یا تالیف شده است و تنها در سال گذشته ۱۵۰ عنوان کتاب مناسب سازی و یا تالیف شد.

حسینی در پایان گفت: راه اندازی ۳۲ پایگاه آموزش مجازی در استان ها، مناسب سازی شبکه شاد برای دانش آموزان استثنایی و تولید بیش از ۵ هزار محتوای آموزشی استاندارد جهت استفاده در شبکه شاد از دیگر اقدامات سال گذشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار