مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش:

باشگاه هنرمندان دانش آموز تاسیس می شود

خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: ما برای راه‌اندازی باشگاه هنرمندان دانش‌آموز، حمایت مادی و معنوی وزیر جدید آموزش و پرورش جدید را می‌طلبیم.

کد مطلب: ۱۱۷۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان پسر سراسر کشور امروز جمعه در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار و نفرات برگزیده معرفی شدند.

در این مراسم محمدابراهیم محمدی؛ مدیر کل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: از وزیر جدید آموزش و پرورش درخواست دارم تا سال آینده اولین جشنواره فرهنگی، هنری دانش‌آموزان عضو غیر متعهدها در ایران برگزار شود.

ایشان افزود: آشتی دادن نمایش فیلم با کتاب و کلاس درسی وظیفه همه ماست که متأسفانه هم‌ اکنون دیواری بین کلاس،‌ کتاب با فرهنگ فاخر فیلم و نمایش وجود دارد.

وی بیان کرد:‌ سال آینده اولویت ما با تولید نمایشنامه از متون درسی می‌باشد سال آینده باید فیلم‌ها و نمایش‌های که روی صحنه می‌رود ناظر بر کتاب‌های درسی باشد.

محمدی افزود: سعی ما بر این است که در سال جدید دانش‌آموزی نمایش‌های دانش‌آموزی در سا‌لن‌های تهران و همچنین سایر شهرستان‌ها به نمایش درآید.

مدیر کل هنری، فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به هنر دانش‌آموزان پس از پایان مقطع دبیرستان توجهی نمی‌شود گفت: بزرگ‌ترین کم‌لطفی این است که هنر دانش‌آموز را محدود کرده و به آرشیو و بایگانی بسپاریم.

او افزود:‌ بزرگ‌ترین ستم این است که کارهای هنری دانش‌آموزان عرضه نشود لذا استانداران موظف‌ هستند در هر استان یک نگارخانه و فروشگاه جهت عرضه و فروش هنرهای دستی و تجسمی دانش‌آموزان برپا کنند و ادارات نیز مکلف‌اند آثار هنری دانش‌آموزان را خریداری کنند نه اینکه به فکر خرید اقلام چینی و خارجی باشند.

محمدی در ادامه بیان داشت:‌ همان‌طور که قاری برجسته قرآن احترام دارد کارگردان نمایش‌های آیینی نیز احترام دارد.

مدیرکل هنری فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه مشکلات تنها زمانی حل می‌شود که زبان هنر زبان جهانی باشد گفت: از رئیس جمهور و وزیر جدید آموزش و پرورش درخواست داریم تا در سال آینده اولین جشنواره هنری فرهنگی دانش‌آموزان عضو غیرمتعهدها در ایران برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار