تقدیر از رتبه اول مداحی کشور در آغاز ماه شادی و آستانه بهار

تهران(پانا)- فاطمه سید مومن در حاشیه مراسم تقدیر از رتبه اول مداحی کشور به وظیفه و مسئولیت بزرگ مداحان در انتقال مطالب پُرمغز و پُرمحتوا و صحیح اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از رتبه اول مداحی کشور در آغاز ماه شادی  و آستانه بهار
روز دوشنبه 25 اسفند ماه برابر با اول ماه شعبان، ابوالقاسم حدادی؛ مدیر آموزش وپرورش منطقه یک، طی مراسمی از امیر حسین حیدری، رتبه اول مداحی کشوری تقدیر کرد.
این مراسم با حضور فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، معاونین و کارشناسان با رعایت پروتکل های بهداشتی در دفتر مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.
حدادی با تبریک کسب این رتبه به معاونت پرورشی، کادر مدرسه فرزانه3، دانش آموز امیر حسین حیدری و خانواده اش اظهار کرد: برنامه ریزی برای آموزش و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان نتایج چشمگیر و بسیار زیادی دارد و بخش تربیتی و پرورشی را همراه با آموزش رشد و پرورش می دهد.
وی افزود: درنتیجه آموزش و پرورش تمام ساحتی دانش آموزانی موفق و برگزیده تربیت می شوند که در تمام حیطه ها وساحت ها پرورش پیدا کرده اند؛ نمونه ای از این دانش آموزان ساعی وپیشتاز امیرحسین حیدری است که هم در زمینه علمی موفق است و هم در زمینه مداحی رتبه اول نوگلان حسینی را در کشور کسب کرده است.
در حاشیه این مراسم فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه یک ضمن تبریک حلول ماه شعبان ماه شادی گفت:تنها ماهی که در آن، شهادت هیچ‌یک از معصومان واقع نشده، ماه شعبان است. ماهی سرتاسر شادی، خیر و برکت که مهم‌ترین آنان، تولدامام حسین (ع)، امام سجاد(ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و تولد یگانه منجی بشریت حضرت حجت (عج) است.
معاون پرورشی تربیت بدنی منطقه یک، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گفت: مقام رهبری هنر مداحی را بسیار ارزشمند می دانند زیرا درهنر مداحی نقش هنر، نقش شعر، نقش ادبیات، نقش حضور در میدانهای عملی در پرورش این روح ایمانی، نقشی است که بسیار بسیار کارساز و مؤثر است. نقش مداح وذاکر اهل بیت ؛ نقش ایمان‌آفرین، نقش فرهنگ‌ساز، نقش مستحکم‌کننده‌ی پیوند قلبی بین پیروان و بین آن محبوبان؛ است و این نقش، بسیار نقش مهمی است.
سید مومن در ادامه با اشاره به نقش مهم مداحان در جامعه تصریح کرد: هرکسی که عنوان نوگل حسینی را دارد، عزیز می‌شود چراکه این ذره است که به اقیانوس متصل می‌شود؛ واین عزیزان به اقیانوس بی کران اهل بیت متصل می شوند وبنا براین وظایف ومسئولیتشان هم بسیار زیاد می شود باید علاوه برکسب مهارتها وتکنیک های خاص این رشته وتقویت بعد معنوی خود با مطالعه سعی کنند مطالب پر مغز و پر محتوا ارائه دهندتا با عنایت الهی ونظر لطف اهل بیت مداحی شان بردل مردم بنشیند واز آثار با برکت آن کمال بهره را ببرند.
گفتنی است آیین نوگلان حسینی، همه ساله با هدف شناسایی، حمایت و پرورش استعدادهای بالقوه مداحان نوجوان برگزار می شود وامسال نیز با وجود شیوع ویروس کرونا میزان استقبال از چهاردهمین دوره نوگلان حسینی با حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور قابل توجه بود و در مجموع دانش آموزان از 103 شهرستان در این مسابقات شرکت کردند.ودر بخش برگزیدگان مقطع ابتدایی دوره دوم امیر حسین حیدری دانش آموز سال ششم مدرسه فرزانه رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار