سیف رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهر تهران در نشست کارگروه تخصصی مراقبین سلامت:

مراقبین سلامت با نهادینه کردن فرهنگ بهداشتی مروجین مهارتهای لازم برای زیستن درمحیطی سالم وبهداشتی هستند

تهران(پانا)- نشست کارگروه تخصصی مراقبین سلامت و توانمندسازی نیروی انسانی شهرتهران و وبینار آموزشی نقش تغذیه در شرایط پساکرونا برای مراقبین سلامت شهرتهران در اداره آموزش وپرورش منطقه 1 برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مراقبین سلامت با نهادینه کردن فرهنگ بهداشتی مروجین مهارتهای لازم برای زیستن درمحیطی سالم وبهداشتی هستند
سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت وپیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه1 در گفتگو با پانا ضمن تبریک ایام ولادت امیرالمومنین علی(ع) و روز پدر اعلام کرد: روزچهارشنبه ششم اسفند ماه 1399 با حضور ابوالقاسم حدادی مدیر آموزش و پرورش منطقه1، منصورسیف؛ رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهر تهران، فاطمه سیدمومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه1، سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعضای کارشناسی سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و کارشناس مسئولان سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مناطق(2-5-9-14) کارگروه تخصصی مراقبین سلامت و توانمندسازی نیروی انسانی شهرتهران در اتاق کنفرانس دفتر مدیریت آموزش و پرورش منطقه1 با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
ابوالقاسم حدادی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه1 در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت امام علی (ع) ترویج فرهنگ سلامت را از مهم ترین اهداف نظام آموزشی دانست و تاکید کرد: این امر زمانی تحقق می یابد که در راستای پیشبرد اهداف ، فرهنگسازی صحیح برای گروه های هدف ( دانش آموزان ، کارکنان ، والدین ) انجام شود.
وی ضمن تقدیر از زحمات مراقبین سلامت گفت: مراقبین سلامت به عنوان مدافعان سلامت در دوران بحران کرونا حضور فعال داشتند ودر این مدت با ایثار واز خود گذشتگی وبا نظارت های بی وقفه بر رعایت پروتکل های بهداشتی مراکز آموزشی، اداری و ارائه ی آموزش های مناسب وکاربردی قدم های موثری برای سلامتی تمام گروهها برداشتند.
سیف؛ رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهر تهران از مراقبین سلامت به عنوان مروجین عادات و رفتارها و مهارت های لازم برای زیستن درمحیطی سالم و بهداشتی با نهادینه کردن فرهنگ بهداشتی نام برد و گفت: سه کارگروه مهم حوزه سلامت در سطح شهرتهران تشکیل شده است و خروجی این کارگروه ها بسیار اثربخش بوده و مصوباتی با قابلیت اجرایی داشته است.
وی افزود: آموزش دانش آموزان درفضای مجازی کانال شاد توسط مراقبین سلامت تجربه بسیار خوبی بود که منجربه افزایش یادگیری وارتقاء سواد سلامت گروه های هدف گردید. ازجمله کمپین های ( نه به سفر و نه به دید و بازدید و ... ) که در راستای ارتقاء سلامت جامعه و خانواده، گام های موثری در شرایط کرونا بود.
در ادامه جلسه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه1 نیز ضمن تبریک ایام پر فیض ماه رجب و تبریک میلاد با سعادت حضرت علی (ع ) و روز پدر و فرارسیدن هفته امورتربیتی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری که امور تربیتی را صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر دانسته اند، افزود: این شهیدان به ما آموختند که درست بیاندیشیم، درست انتخاب کنیم و شجاعانه به وظایف خود عمل کنیم وخدا را ناظر براعمال خود بدانیم .
سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت وپیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه1 نیز به عنوان میزبان همکارانش در این مراسم با اشاره به اهمیت ساحت زیستی بدنی در میان ساحت های ششگانه سند تحول اظهار کرد: در این ساحت به ارتقاء سواد سلامت گروه های هدف تاکید شده است.
وی با توجه به اهمیت بحث آموزشی مسائل بهداشتی اضافه کرد: آموزش های بهداشتی باید در راس و اولویت کارها باشد وتاکید کرد: زمانی آموزش های بهداشتی تاثیر خواهد داشت که منجر به رفتارهای صحیح بهداشتی در دانش آموزان شود.
حاجتی؛ دبیر این کارگروه هم تامین نیروی مراقب سلامت برای مدارس را بسیار ضروری دانست و بر توانمندسازی مراقبین سلامت و استقاده درست ازموقعیت شغلی این گروه تاکید کرد.
در این مراسم سپس هرکدام از اعضاء کارگروه در جهت توانمندسازی و افزایش دانش وآگاهی مراقبین سلامت مطالبی را ارائه کردند. همچنین از مراقبین سلامت فعال مدارس دولتی وغیردولتی تقدیربه عمل آمد.
طبق مصوبه جلسه گذشته این کارگروه ، وبینار آموزشی نقش تغذیه درشرایط پساکرونا نیز، توسط دکتر رضایی متخصص تغذیه دانشگاه شهید بهشتی و بیمارستان مسیح دانشوری، در بستر کانال شاد برگزارشد.
این جلسه مصوباتی نیز داشت از جمله برگزاری دوره ضمن خدمت بهداشت و حفاظت محیط زیست به مدت 16 ساعت برای مراقبین شهر تهران؛ همچنین به همه ی شرکت کنندگان در این نشست گواهی حضور 4 ساعته نیز اهداء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار