منصوری‌آرانی در موافقت با کلیت و خط مشی کابینه:

انصاف رعایت شود/انتظار داشتیم مخالفین برنامه‌های آقای روحانی را نقد می‌کردند

خبرگزاری پانا: نماینده مردم کاشان با تاكید بر رعایت انصاف در بحث موافقت و مخالفت ها با كابینه پیشنهادی،‌گفت: انتظار داشتیم مخالفین برنامه‌هایی که آقای روحانی ارائه داده را نقد می‌کردند که آیا این برنامه می‌تواند مشکلات و معضلات را حل کند یا خیر؟.

کد مطلب: ۱۱۶۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، منصوری‌آرانی نماینده مردم کاشان عصر روز دوشنبه در موافقت با کلیات کابینه دولت یازدهم در نطق خود، اظهار كرد: یک سال گذشته نشان داد مجلس نهم مجلسی با اعتدال است و مشی آن مشی اعتدالی است و همواره شاهد بودم ریاست محترم مجلس هم بر همین مشی جلو رفته است.

وی افزود: در یک سال گذشته شاهد بودیم این مجلس جلوی افراطی‌ها را گرفته و طبیعی است افراطیون موافق اعتدال نباشند و بحث‌هایشان بر مبنای افراط باشد.

منصوری آرانی تاکید کرد: انتظار داشتیم برنامه‌ای که آقای روحانی ارائه داده مخالفین آن را نقد می‌کردند و بحث می‌کردند که آیا این برنامه می‌تواند برای میلیون‌ها بیکار ایرانی شغل ایجاد کند. آنهایی که به روحانی رای دادند امیدوارانه به او رای دادند و احساس می‌کنند آقای روحانی می‌تواند برایشان شغل ایجاد کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: آنهایی که به آقای روحانی رأی دادند کسانی بودند که از وضعیت بد اقتصادی و معیشت بد در رنج و عذاب بودند لذا به آقای روحانی رأی دادند و مخالفین علی‌القاعده باید بحث می‌کردند که آیا برنامه روحانی می‌تواند این بدی معیشتی که خود آنها رقم زده‌اند را اصلاح کند یا نه.

وی اظهار داشت:‌امروز میلیون‌ها ایرانی صدای مجلس را می‌شنوند و قضاوت خواهند کرد که کدام نماینده صدای ملت را منعکس می‌کند. نمایندگانی که بر روی برنامه بحث و نقد می‌کنند و انصاف را رعایت می‌کنند یا کسانی که خودشان و حزب و دسته‌شان ما را به وضعیتی انداخته که علی‌القاعده بیانش در این وقت نمی‌گنجد.

منصوری‌آرانی خاطرنشان کرد: امروز میلیون‌های پدر و مادر که فرزندانشان در جامعه بیکار هستند صدای ما را می‌شنوند تا ببینند ما چگونه می‌خواهیم به آقای روحانی کمک کنیم تا شغل ایجاد شود. میلیون‌ها کارمند و کارگری که زیر خط فقر هستند نیز گوش می‌دهند تا ببینند مجلس چگونه به فردی که آنها به او رای دادند کمک می‌کند تا بتواند آنها را از این وضعیت خارج کند.

وی افزود: میلیون‌ها ایرانی که از فساد اداری، رشوه و پارتی‌بازی خسته شده‌اند و به همین دلیل به آقای روحانی رای داده‌‌اند الان تماشا می‌کنند تا ببینند ما چگونه می‌خواهیم به آقای روحانی کمک کنیم. میلیون‌ها ایرانی که مسکن ندارند گوش می‌کنند و می‌بینند که آیا برنامه‌های آقای روحانی موجب می‌شود که مقداری از آن معضلات مرتفع شود یا خیر؟ صدها هزار ایرانی که بیمار هستند و از بیمارستان‌ها و وضعیت درمانی رنج می‌برند ما را تماشا می‌کنند. آنها به روحانی رای دادند تا وضعیت بهداشت درست شود.

این موافق کلیات کابینه در ادامه سخنانش گفت:‌ جوان‌های زیادی که می‌خواهند در ورزشگاه‌ها ورزش کنند ورزشگاه و محل تفریحی ندارند. آنها این جلسه را می‌بینند تا ببینند دولتی که به آن رأی دادند می‌تواند برنامه‌هایش را عملی کند یا نه.

وی افزود: بعد از انتخاب آقای روحانی جامعه ما نشاط پیدا کرد و هزاران تحصیلکرده دانشگاهی امیدوار شدند که با استعدادی که آنها دارند پارتی بازی کنار رود و شایسته‌سالاری روی کار بیاید. همان چیزی که آقای روحانی قول آن را داده است تا افرادی که رابطه و پارتی دارند در سر مشاغل قرار نگیرند و شایسته‌سالاری مبنا باشد.

منصوری آرانی خاطرنشان کرد: از 75 میلیون ایرانی 5 هزار نفر هم اصولگرا و اصلاح‌طلب نیستند اصلا مردم در این واژه‌های سیاسی و سیاسی‌بازی نیستند و کاری به سیاسی‌کاری ندارند. اتفاقا هر مشکل و مصیبتی بوده این 5 هزار نفر بر سر این 75 میلیون درآورده‌اند. مردم از روحانی می‌خواهند که دین، فرهنگ، غرور و عزتشان را حفظ کند. مردم شغل، رفاه، نشاط و امنیت می‌خواهند.

نماینده مجلس ادامه داد:‌ امروز رهبر عزیز و مردم شریف مان گوش می‌دهند و می‌بینند و انتظار دارند که این مجلس با یک رأی بالا و قاطع به کابینه آقای روحانی موجب شوند که آنها بتوانند سکان کشتی را داشته باشند و از تنگناها عبور دهند.

منصوری‌آرانی تاکید کرد: امروز همه می‌گویند که آیا با همدلی، وحدت و همسویی قرار است به این کابینه رای دهیم یا اینکه قصد داریم وارد ادبیاتی شویم و با گفتن واژه‌‌هایی وارد کشاکش‌های سیاسی شویم. متاسفم که برخی برادران و دوستان با بیان واژه‌ها و ادبیاتی امروز صحن مجلس را در وضعیت خوبی قرار ندادند.

وی اظهار داشت: ما با رای قاطع و بالا به کابینه نشان خواهیم داد که این برنامه برنامه درستی است. من با اکثر وزرا جلسه داشته و برنامه‌هایشان را دیده‌ام. همینطور برنامه‌های کلی آقای روحانی از بعد امنیت ملی و سیاست خارجی برنامه خوبی است.

منصوری آرانی با اشاره به انتخاب وزرای کابینه دولت یازدهم گفت:‌ بر خلاف دوستانی که گفتند وزیر اطلاعات، اطلاعاتی نیست باید بگویم ایشان مجتهدی است تیزهوش و با ذکاوت و کارهای مشابه و نزدیک زیادی به کارهای اطلاعاتی انجام داده است هم در عقیدتی سیاسی و هم در بازرسی. او عضو مجلس خبرگان است و برنامه‌‌هایش فوق‌العاده است و امنیت را به جامعه خواهد بخشید.

منصوری آرانی همچنین با اشاره به گزینه پیشنهادی وزارت دفاع اظهار داشت: آقای دهقان وزیر پیشنهادی دفاع یکی از بهترین وزرای پیشنهادی است که مخالفی هم نداشت و برنامه‌هایش برنامه‌های جامعی است.

وی همچنین تصریح کرد: آقای ظریف نیز فردی است که هوشمندانه در مذاکرات وارد می‌شود و از بزرگترین افراد سیاست خارجی است. برنامه‌هایش نیز برنامه‌های خوب و جامعی است. همینطور آقای رحمانی‌فضلی که بارها از مجلس رأی گرفته‌اند وزیری است منعطف و فکر می‌کنم با رأی بالایی وزیر شود.

منصوری آرانی در پایان اظهار داشت: هر چه رای ما به وزرا بالاتر باشد این افراد در صحنه‌های بین‌المللی بهتر می‌توانند وارد شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار