امام جمعه شیروان:

دلدادگی مردم به دین از برکات انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است

شیروان(پانا)- امام جمعه شیروان در آیین افتتاح مرکز افق و شبستان بقعه متبرکه شیخ مُقدّم روستای الله آباد این شهرستان، انقلاب اسلامی را یک اتفاق بزرگ در کشور و دنیا اعلام نمود.

کد مطلب: ۱۱۶۲۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
دلدادگی مردم به دین از برکات انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است

به گزارش پانا ، حجت الاسلام والمسلمین حسین تکمیلی افزود: شکل گیری انقلاب اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، شنا کردن و حرکت بر خلاف جریان آب بود.

وی با اشاره به وصایای برخی از شهدای عزیز با عنوان می توانیم و می شود گفت: انقلاب اسلامی یک گفتمان جدیدی را در دنیا مطرح کرد و یک حرکت و پویش متفاوت در دنیا شکل گرفت و قطب بندی های دنیا عوض شد و بلوک های غرب و شرق را به حکومت های مستکبر و ملت‌های مظلوم دنیا تقسیم کرد.

امام جمعه شیروان با بیان اینکه خداوند متعال را شاکر هستیم که در انقلاب اسلامی نفس می کشیم افزود: به برکت انقلاب اسلامی این همه رشد معنوی در دنیا صورت گرفت و این جشن ملی انقلاب اسلامی و آزادی در مقابل ظلم و ستم و ایستادن مقابل مستکبران است.

تکمیلی گفت: دشمنان خارجی قبلاً برای ما تصمیم می گرفتند و نفت و معادن ما را به غارت می بردند و مردم هم مطلع نبودند اما در حال حاضر با توجه به برخی مشکلات و نقایص موجود، انقلاب اسلامی، با همه تحریم‌ها، فشارها و بد کارکردن برخی مسئولین، دارای رتبه اول در تولید و سرعت رشد علم در دنیا است و ما باید قدردان این نعمت الهی و همت مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای دین شکل گرفت و شهدای ما فقط برای حفظ ایران به جبهه ها نرفتند بلکه برای اینکه اسلام، ارزش‌ها، اخلاق و معنویت بماند رفتند و اگر فقط برای ایران می رفتند الان نیاز نبود که به سوریه برای دفاع و جنگ بروند.

امام جمعه شیروان افزود: به برکت انقلاب اسلامی رشد معنویت، اخلاق، برپایی نمازهای جماعت و جمعه در کشور زیاد شد و این رشد دین و دینداری و معنویت نه تنها در ایران بلکه در دنیا هم گسترش پیدا کرد و مسیر دنیا نیز عوض گردید، لذا باید همه ما قدردان این نظام باشیم و برای نسل های جدید بگوییم و ارزش ها را هم پاس بداریم.

تکمیلی با بیان اینکه توسل به اهل بیت(ع) عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود گفت:اگر می خواهیم با سربلندی در دنیا پیش برویم باز هم باید راهکارهای ائمه اطهار(ع) را با پررنگ کردن حضور خود در صفوف نماز و رونق بخشیدن به بقاع متبرکه ادامه داده و در مسیر معنویت و دین و اخلاق تلاش کنیم و لذا در این فضای ارزشمند، باید فعالیت‌های فرهنگی صورت بگیرد و همچنین اخلاق خود را نیز با خانواده بهتر کنیم.

وی از همه نمازگزاران درخواست نمود با همراهی روحانیت در مساجد و بقاع متبرکه با همه توان و نیرو، دست به دست هم داده و همکاری و تلاش کنند افزود: همه ما باید بدانیم که اگر می خواهیم این مسجد و بقعه رونق پیدا کند باید با همراه شدن با روحانی که مدیر مسجد و بقعه متبرکه است می توان کارهای بسیار بزرگی را انجام داد.

امام جمعه شیروان با بیان اینکه یکی از شاخصه‌ها در انتخاب هیئت امناء، داشتن اخلاص است گفت: هیأت امناء مساجد و بقاع متبرکه باید هر چند وقت عوض شوند و انتخاب آنان نیز توسط یک کمیسیون در شهرستان انجام می‌گیرد و با بررسی آن ها، افرادی جدید تعیین صلاحیت و معرفی می شوند تا با تلاش آن ها و کمک همه بزرگواران محل، کارهایی را با رویکردی متفاوت و جدید انجام دهند و از طرفی هم عضویت در هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه دائمی نیست و در اصل این عزیزان نمازگزارانی هستند که نه حقوق و نه جایگاه خاص دولتی دارد.

تکمیلی در پایان از تلاش های امام جماعت مسجد جامع الله آباد تقدیر و تشکر نمود و گفت: حجت الاسلام علی غلامیان از بهترین روحانیون فعال شهرستان هستند و امیدواریم که با کمک همه شما عزیزان و به ویژه پیرغلامان و پیشکسوتان مسجد، کارها به خوبی پیش برود تا در جهت امداد رسانی و برگزاری مراسم‌ها، گام های ارزشمندی برداشته شود.

در آیین افتتاح مرکز افق و شبستان بقعه شیخ مقدّم الله آباد شهرستان شیروان، حجج اسلام عظیم آسوده مدیر کل، علی اکبر صفری معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه، محمد معلّم مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی، سعید علی پور صحرا رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان، حجت‌الاسلام یحیی حسام، امام جماعت مسجد و مجتمع فرهنگی امام علی (ع) شهرک فرهنگیان آشخانه، حجج اسلام سید جواد حسینی و حقیقی مسئولان فرهنگی آستان های مقدس امام زادگان حمزه الرضا(ع) شهر زیارت و غیبی(ع) شیروان، دهیار، اعضای شورای اسلامی روستا، هیئت امناء، جمعی از خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، نمازگزاران و بسیجیان پایگاه های مقاومت بسیج مسجد جامع و بقعه متبرکه شیخ مقدّم الله آباد حضور داشتند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار