برگزاری همایش عشایری سران، معتمدین ونخبگان طایفه فارسیمدان در بخش جره و بالاده

شیراز (پانا) – به گفته مدیر کل امور عشایر استان فارس، هر فرد عشایر، غذا و پروتئین 16 نفر را در کشور تامین می کند.

کد مطلب: ۱۱۶۰۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش عشایری سران، معتمدین ونخبگان طایفه فارسیمدان در بخش جره و بالاده

فرمانده بسیج سپاه عشایر استان فارس درهمایش عشایری سران، معتمدین و نخبگان طایفه فارسیمدان که با حضور مقامات استانی و شهرستانی در حوزه مقاومت بسیج امام حسین علیه السلام بخش جره و بالاده برگزار شد، گفت: رفع مشکلات و موانع عشایر را همیشه در اولویت اول خود قرار داده‌ایم و امیدواریم که خدمتگزار خوبی برای مردم صادق و زحمت کش عشایر باشیم.

شکوهی ادامه داد: عشایر کم توقع ترین، با تعصب‌ترین و قدرتمندترین افراد جامعه هستند و این عشایر چه در دوران انقلاب چه در دوران جنگ و چه بعد از آن نقش پررنگی داشته و دارند.

او ادامه داد: هر خانه عشایری یک خانه اشتغال‌زایی است و باید از این قشر کم‌توقع جامعه حمایت شود.

در این مراسم معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان کازرون نیز با اشاره به شجاعت و دلاوری عشایر غیور در طول تاریخ، بر لزوم حمایت و رفع مشکلات عشایر تاکید کرد.

علی مظفری، با تاکید بر اهمیت پیشرفت در حوزه علم و آموزش برای عشایر گفت: برای این امر اهمیت بسیاری قائلم و اعتباراتی را به طور کلی برای حل مشکلات عشایر و به صورت ویژه‌ برای آموزش و پرورش عشایر در نظر داریم.

جانعلی قاسمی از معتمدین طایفه فارسیمدان نیز در ادامه بیان کرد: طایفه فارسیمدان از اولین طوایفی بود که به بسیج پیوست و در جنگ نیز شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

او با اشاره به اینکه تولیدات عشایر بسیار بالاست اظهار کرد: عشایر مشکلاتی از جمله حمل و نقل جاده ای و بهداشت و دیگر مشکلات دارند که اگر اعتبار بیشتری برای اداره امور عشایر در نظر گرفته شود این مشکلات نیز کاهش می یابند.

در ادامه این همایش فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی استان فارس بیان کرد: تعامل خوبی که در استان فارس میان مسئولان و سپاه شکل گرفته باعث باز شدن گره‌های بزرگی از مشکلات مردم شده است.

سرهنگ جمالی، ادامه داد: برنامه‌های در حال تدوین برای حل مشکلات عشایر داریم که در سال جاری قدم های شایسته‌ای در این راستا برداریم.

مدیر کل امور عشایر استان فارس در این همایش اظهارکرد: سازمان امور عشایر ایران یک سازمان توسعه‌ای و چند پیشه است و دستگاهی است که متولی برخی امور عشایر است و تنها بخشی از امور عمرانی توسط خود سازمان انجام می شود.

بهرامی افزود: بخش عمده‌ای از اقدامات امور عشایر بر اساس نیاز سنجی که سازمان امور عشایر انجام می‌دهد و در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار می گیرد، توسط سایر دستگاه‌ها اجرا می‌شود و موجب حمایت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی از عشایر می‌شود.

بهرامی ادامه داد : عشایر در حوزه امنیت غذایی و در بخش اقتصادی نقش مهمی دارد زیرا با تولید بیش از 20هزار تُن گوشت قرمز و بیش از 58 هزار متر مربع صنایع دستی در سال نقش والایی در حوزه اقتصاد کشور دارند.

او تاکید کرد: هر فرد عشایر، غذا و پروتئین 16 نفر را تامین می کند.

مدیر کل امور عشایر استان فارس بیان کرد: سازمان ما در حوزه عملیات، حوزه اسکان، خدمات پشتیبانی به کوچندگان و در حوزه انرژی‌های نو و در مطالعات اجتماعی و اقتصادی فعالیت می کند و در سال‌های اخیر ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف آغاز شده و به اتمام رسیده است.

در پایان این همایش حوزه مقاومت بسیج خواهران ام البنین بخش جره و بالاده نیز افتتاح شد و معرفی صنایع دستی، ویزیت رایگان و تجلیل از معتمدین، سران و نوابغ طایفه فارسیمدان نیز از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

خبرنگار:مهدی موصلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار