مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳ در نشست با اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی منطقه:

اعضای مجلس دانش آموزی، مشاوران مدیران منطقه هستند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳، در جمع هیئت رییسه مجلس دانش آموزی منطقه، ضمن اشاره به اهمیت مشارکت اجتماعی دانش آموزان، از لزوم تمرکز اعضای مجلس به موضوعات خاص و پیگیری آن ها سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۶۰۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اعضای مجلس دانش آموزی، مشاوران مدیران منطقه هستند

نشست اعضاء هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی منطقه 3 با پری سیما سادات ماجدی، مدیر آموزش و پرورش منطقه3، فیروز یارمحمدی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه، رمضان دیوسالار، مدیر سازمان دانش آموزی، جوادی، کارشناس فرهنگی هنری و زهرا صفری، خبرنگار پانا در سالن برهان برگزار شد.

در ابتدا ماجدی، ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: شما فرصت خوبی به دست آوردید و از بین تمام دانش آموزان سطح منطقه که در مدارس خود کاندید شده بودند، انتخاب شدید. شما مشاوران مجموعه مدیریت منطقه هستید. مجلس فرصت خوبی است که در دوره نوجوانی آن را تجربه می کنید و زمینه ساز فعالیت های شما در آینده خواهد بود. این نوعی تمرین مشارکت است که با بالا بردن دانسته ها و مطالعه بیشتر، می توانید استفاده بهینه ای از این موقعیت داشته باشید.

ماجدی ادامه داد: منتظر نمانید تا کسی به شما ایده بدهد؛ بلکه باید خودتان پیگیر باشید. الویت های منطقه 3 را با توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را با همفکری هم پیدا کنید. به عنوان مثال روی سه موضوع تمرکز و فعالیت کنید. برای اطلاع رسانی هم از فضای مجازی، ارسال پیام از طریق گروه های مجازی و حتی از طریق کارتابل سازمان دانش آموزی منطقه به اعضاء شورای دانش آموزی مدارس استفاده کنید.
وی افزود: شما می توانید نظرات دانش آموزان را در مورد ساحت های مختلف جمع آوری کنید. همچنین قدرت نقد را محترمانه و با اصول آن فرا بگیرید و بکار ببندید.

سپس رمضان دیوسالار ضمن خیرمقدم به دانش آموزان و تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) در خصوص فعالیت مجلس دانش آموزی گفت: تفاوت مجلس امسال با سال های گذشته در این است که سعی کردیم مشارکت مدارس دولتی و غیر دولتی را با هم داشته باشیم. از آنجایی که شما اعضاء هیئت ریئسه مجلس دانش آموزی منطقه 3 و مشاوران مدیر منطقه هستید؛ لازم است با فعالیت خود در بین اعضای دیگر و در فضای مجازی از مسائل و مشکلات جامعه دانش آموزی منطقه آگاه شوید و در جهت اطلاع رسانی و تحقیق و ارائه راه حل گام بردارید. شما منعکس کننده رسمی نقاط قوت و ضعف در مسائل مرتبط با دانش آموزان و آموزش هستید.

دیوسالار ادامه داد: کمیسیون ها تشکیل شده و اعضاء بر اساس علائق عضو کمیسیون ها شده اند. در حوزه کمیسیون های خودتان با خلاقیت و نوآوری به طرح مسئله بپردازید و جلسات مستمر با اعضای کمیسیون ها و دیگر دانش آموزان که اعضای منتخب مدرسه خود هستند عمل کنید.

مدیر سازمان دانش آموزی منطقه 3 گفت: به دلیل اینکه امسال مجلس دانش آموزی دیرتر از زمان مقرر شروع شد؛ سازمان دانش آموزی حکم اعضاء مجلس را تا پایان اسفند 1400 قرار داده است. این فرصتی است که دانش آموزانی که در حال حاضر عضو هستند زمان بیشتری برای رسیدگی به امور محوله داشته باشند.
در ادامه هر کدام از دانش آموزان به معرفی خود پرداختند و موضوعاتی که دغدغه آن ها بود را مطرح کردند. مهم ترین مسائل مطرح شده در خصوص شبکه مجازی شاد و مشکلات و مسائل مربوط به آموزش در آن، پرداختن به منش ها و ساحت های آموزش و پرورش، هدفمند کردن موضوعات مورد پیگیری، داشتن نشریه در حوزه کمیسیون ارتباطات، مشکل پهنای باند در شبکه شاد، رفع فاصله ایجاد شده بین دانش آموزان با اولیاء مدرسه، نحوه تدریس های آنلاین و نتایج آن و نظارت بیشتر بر مدارس، رسیدگی به دروسی مانند تاریخ و سواد رسانه ای که در برخی مدارس مغفول مانده اند، بررسی عملکرد مجلس دوره های گذشته، افت تحصیلی دانش آموزان بدلیل آموزش های مجازی، تبیین و تشریح دقیق انتظارات و حوزه ی عملکرد مجلس کنونی در منطقه، بحث استعداد یابی در مدارس و پیگیری آن و جذب نیروهای رسمی در حوزه پرورشی بعنوان معاون و مربی پرورشی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار