نواخته شدن زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور در مدارس فارس

شیراز (پانا) - به گفته مدیر کل آموزش و پرورش فارس گام دوم انقلاب اسلامی، گامی بزرگ است که باید در جهت تمدن سازی گام برداشت  و فرهنگ شهدا و آرمان‌های انقلاب را به نسل امروز دانش‌آموزان آموخت.

کد مطلب: ۱۱۵۹۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
نواخته شدن زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور در مدارس فارس

فرهاد اسماعیلی، در آیین نواختن زنگ استانی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در دبیرستان شاهد علامه امینی ناحیه 1 شیراز گفت: انقلاب با شعارهای محوری استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بنا نهاده شد و انقلابی مردمی بر مبنای اعتقادات دینی شکل گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی بنا است گامی بزرگ در جهت تمدن سازی برداریم. همان گونه که می دانیم هر تمدنی در دنیا و تاریخ دارای نشانه هایی چون خطاطی، نقاشی، فلسفه و علم و حکمت است و در تمدن بزرگ ما بزرگترین نشان شهدای والامقام و فرهنگ ایثار و شهادت است.

اسماعیلی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: برای تقویت این تمدن باید دانش آموزان را با این فرهنگ آشنا کنیم و گام اول در ترویج فرهنگ شهادت تربیت فرزندانی شجاع، راستگو در منظومه نظام توحیدی است.

وی افزود: این انقلاب متعلق به این نسل است و این نسل نیز باید دست آوردهای نسل فجرآفرین را بشناسد چون اگر دست آوردها را پنهان یا تخریب کنیم ناامیدی در دل آنها جوانه می زند و نسلی که ناامید شد و اعتمادش کم شد هرگز نمی تواند گام در تمدن سازی و ادامه و بقا بردارد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در این راستا باید دست آوردها و تلاش هایی که در سختی ها شده نشان دهیم و در واقع اتفاقات بزرگی در تراز ملی و استانی افتاده و هم اکنون دست شما دانش آموزان است که امیدواریم گام هایی را محکم تر بردارید.
شور و شوق پیروزی انقلاب امروز همه مدارس استان را در برگرفته است و آیین ملی نواختن زنگ انقلاب در مدارس استان که مجوز بازگشایی از ستاد ملی مقابله با کرونا را دارند برگزار و به صورت برخط از کانال ها و گروه های ادارات آموزش و پرورش و مدارس در شبکه شاد پخش شد.

در این مراسم زنگ انقلاب با حضور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگر مسوولان استانی نواخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار